Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Tips på USB-C hub


e95

Rekommendera Poster

Hejsan!:)

 

Jag har ett problem med min USB-C hub, eller jag tror att det är den som spökar i detta fall. Jag har en Satechi USB-C MultiPorts-adapter och har haft den endast i några månader. Ifrån början har den varit väldigt känslig och så fort man kommer åt den eller flyttar datorn så kopplas den ut. Jag har min externa hårddisk i kopplad mer eller mindre hela tiden och det tar alltid väldigt lång tid innan hårddisken kommer upp på Macbooken. Men sen till några veckor tillbaka så har felmeddelanden kommit upp på min Macbook. Det står "USB-tillbehör avaktiverade - lossa tillbehöret som drar för mycket ström för att återaktivera USB-enheter". De senaste dagarna har det bara blivit värre och jag har fått dra ut hubben (?) flera gånger. Bara idag har jag fått göra det flera gånger och nu så har jag försökt i en timme att få det att fungera men det gör det inte. Det är bara samma felmeddelande som kommer upp. Jag har läst lite på olika forum och vissa sa att det kan vara hårddisken som höll på att gå sönder men den funkar fint i andra datorer och det har inte varit något problem att använda den på andra PC-datorer eller andra Macbooks som fortfarande har USB 3.0/USB A portar.

 

Så det jag undrar nu är om det är USB-C hubben?  Är det den som drar så mycket energi? Och är det någon som kan tipsa mig om en riktigt bra USB-C hub? Helst med minst en USB 3.0/USB A port och en HDMI port också.

 

Tack i förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker du ska reklamera den USB-C hub:en där du köpte den, det verkar helt klart vara fel på den. Om den bara är några månader gammal så har du garanti kvar. 

 

En vän till mig har en ny Macbook Air och kör Apples egen Multiport A/V adapter. Den fungerar bra. Den externa hårddisken kommer upp direkt som den ska, men det är en 1TB USB hårddisk med egen strömförsörjning. HDMI-kontakten fungerar bra för anslutning till extern skärm och projektor för presentationer. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...