Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Uppdaterat Mojave men kan inte logga in


JohnLundh

Rekommendera Poster

Hej

 

Hoppas kunna få lite support och tips,

Vår andra macbook (Air) har börjat strula sedan vi uppdaterade till senaste Mojave.

- När vi startar om den kommer man för att logga in på användaren som vanligt.

- När vi skrivit in lösenord för användaren är det som att den hoppar tillbaka till uppdateringen av Mojave (som inte ser ut att vara helt avslutad) och sedan kommer man tillbaka till inloggningsrutan men då är vår användare borta och istället kan man bara logga in som "Guest User".

- Dock krävs lösenord till Guest User och det har vi inget (har testat att lämna blank) så det går inte att logga in därifrån heller.

 

Några idéer på vad som kan ha hänt eller någon som varit med om samma? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, 

 

det funkade tyvärr inte. hamnar fortfarande bara till Guest och där krävs lösenord. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Om det är så att installationen inte blivit riktigt gjord, så kan du försöka reinstallera den.

Följ anvisningarna här: https://support.apple.com/sv-se/guide/mac-help/reinstall-macos-mchlp1599/mac

 

Välj nu rätt, dvs installera om Mojave.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade också problem med inloggningen efter att ha uppgraderat min iMac från 2018  till Mojave. Det som hände var att vid första försöket ruskade inloggningsfönstret på sig, ett tecken på att inloggningen misslyckades. Jag testade att logga in igen och då fungerade inloggningen.

Jag ringde Supportern som kände igen problemet som bad mig vänta in några uppgraderingar, så när 10.14.3 kom försvann problemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...