Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iCloud Drive tar för mycket plats i telefonen.


iMarc

Rekommendera Poster

13 timmar sedan, Mattiasgbg säger:

Det var ju det jag undrade om tidigare. 

 

 

 Bara när utrymmet börjar ta slut. Nu har du ju 16,8 använt av 64 dvs du har 47 Gb ledigt vilket är mer än du har upptaget. Så jag förstår inte problemet. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och ”Filer” är ingen mapp utan en app, som visar innehållet på iCloud Drive. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lappen71

 

Måste fråga - varför ska den stackarn stänga av Game Center för att bli av med iCloud Drive???

Kan inte påstå att jag förstår ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 minuter sedan, bjorma säger:

lappen71

 

Måste fråga - varför ska den stackarn stänga av Game Center för att bli av med iCloud Drive???

Kan inte påstå att jag förstår ?

 

 

http://lmgtfy.com/?q=Ironi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

21 timmar sedan, Raphael säger:

 Bara när utrymmet börjar ta slut. Nu har du ju 16,8 använt av 64 dvs du har 47 Gb ledigt vilket är mer än du har upptaget. Så jag förstår inte problemet. 

Nu är det iMarc och inte jag som har problem. Jag undrade bara om inte iOS anpassar synkningen till utrymmet på telefonen, vilket det efter ett tag visade sig att det antagligen görs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Mattiasgbg säger:

Nu är det iMarc och inte jag som har problem. Jag undrade bara om inte iOS anpassar synkningen till utrymmet på telefonen, vilket det efter ett tag visade sig att det antagligen görs.


Och den frågan har jag besvarat. "Bara när utrymmet börjar ta slut."
Trådskaparen har 64 Gb i telefonen och det upptagna utrymmet är inte ens 17 Gb. Så i det fallet finns det ju ingen anledning för iCloud Drive att göra någon anpassning eftersom det är så mycket som är ledigt. 


 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, Raphael säger:


Och den frågan har jag besvarat. "Bara när utrymmet börjar ta slut."
Trådskaparen har 64 Gb i telefonen och det upptagna utrymmet är inte ens 17 Gb. Så i det fallet finns det ju ingen anledning för iCloud Drive att göra någon anpassning eftersom det är så mycket som är ledigt. 


 

Har du funderat på att läsa tråden i kronologisk ordning?

 

Först ville trådstartaren (iMarc) veta hur man får bort data som iCloud drive lagrar på telefonen eftersom den anses ta för mycket plats.

Svaren antyder att det inte går, förutsatt att filerna inte tas bort från iCloud drive.

Jag undrar om inte iOS, liksom OS X, vid behov plockar bort filer från enheten.

Efter ett inledande nekande svar på min undran visar det sig att filer kan tas bort automatiskt, underförstått vid behov.

Sedan kommer du i full fart och sparkar in en dörr som redan har öppnats och monterats ner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 timmar sedan, Mattiasgbg säger:

Har du funderat på att läsa tråden i kronologisk ordning?

Sedan kommer du i full fart och sparkar in en dörr som redan har öppnats och monterats ner.


Jag har självfallet läst alla inlägg i tråden från början och i kronologisk ordning, så din uppmaning om att jag ska göra det känns väldigt onödig i sammanhanget! Och jag valde att förtydliga att den tar bort från enheten automatiskt när det behövs, men att det inte behövs nu för trådskaparen eftersom han har så mycket ledigt i sin telefon. Anledningen till att jag gjorde detta, var för att jag inte såg i något inlägg att detta hade tydliggjorts ordentligt, att den tar bort just vid behov. Eftersom jag såg att detta behov fanns att tydliggöra, så gjorde jag det. 

Och sedan kommer du i full fart och klagar på mig för att jag gör ett förtydligande. 

Men det som står i tråden innan är ju "Hämtade filer tas bort automatiskt". Och det säger ju faktiskt inte särskilt mycket alls. Därför valde jag att tydliggöra att det sker först när utrymmet börjar ta slut. Och man kan inte säga att utrymmet börjar ta slut för trådskaparn när han har så mycket ledigt som han har, det är därför det inte har hänt än. 

Nu har jag gett dig Mattias en förklaring och motivation till varför jag skrev som jag gjorde, och om du vill fortsätta diskutera mina motiv till varför jag har gett det svar som jag gav, så tycker jag att vi då tar det i PM för nu börjar det bli på en nivå som inte är särskilt intressant för någon. 
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...