Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mycket ström under natten


cajsah

Rekommendera Poster

Köpte igår en MacBook Pro mid 2017 och inatt gjorde jag som jag brukar göra med mina Mac, stänga locket.

Idag när jag öppnade den var det kvar 55% batteri från att ha varit ca 90% när jag stängde locket igår. Känns som rätt mycket!

Visserligen var det en del fönster öppna och flikar mm, men ska det verkligen dra?

Vad kan jag göra åt det? Eller är det något som händer i början med en ny dator?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

28 minuter sedan, cajsah säger:

Idag när jag öppnade den var det kvar 55% batteri från att ha varit ca 90% när jag stängde locket igår. Känns som rätt mycket!

Tycker du!? Jag tycker att det är ganska lite – med tanke på vad det var kvällen före.

Nej, förstår vad du menar.

28 minuter sedan, cajsah säger:

Eller är det något som händer i början med en ny dator?

Ja, det kan man nog utgå ifrån. Hårddisken indexeras exempelvis. Och sedan sker det antagligen en del synkning med iCloud och eventuella mailkonton. Beroende på inställningarna kan App Store hämta uppdateringar och köpta program i bakgrunden.

Och det finns säkert ännu mer…

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej tack, så då är det egentligen inget att stressa upp sig över.... Kan jag göra något för att minimera strömåtgång (utan att behöva stänga av den ;))?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, cajsah säger:

Okej tack, så då är det egentligen inget att stressa upp sig över.... Kan jag göra något för att minimera strömåtgång (utan att behöva stänga av den ;))?

Bocka ur (om det nu är ibockat) detta i Systeminställningar > Strömsparare:

 

dump.png.f3153b1023746818981ddafa6eadf1d5.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack! Nej, ingen Power Nap var aktiverad. Och jag har kollat igenom tipsen, tack.

Känslan är att den slukar ström även nu i arbetsläge fast skärmen inte är så speciellt ljus och kort viloläge. Undrar om det finns någon energitjuv? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

22 minuter sedan, cajsah säger:

Tack! Nej, ingen Power Nap var aktiverad. Och jag har kollat igenom tipsen, tack.

Känslan är att den slukar ström även nu i arbetsläge fast skärmen inte är så speciellt ljus och kort viloläge. Undrar om det finns någon energitjuv? 

Testa detta: https://support.apple.com/sv-se/HT201295

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, får ha det som nästa steg om jag inte ser någon bättring. Det verkar ju som det är sista utvägen mer eller mindre. Och jag har ju inte de andra symtomen (än). 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...