Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Lägger Google ner mitt Google+-konto?


Balder78

Rekommendera Poster

Jag är inte säker på om jag valt rätt ämneskategori, men jag  tror det eftersom det är ett tips.

 

Nu på morgonen får jag ett mejl från Google Team där man meddelar att mitt Konsumentkonto (PrivatKonto) upphör den 2 april 2019. Motiveringen är att det är låg användning därför läggar man ner det.

Jag har både  ett YouTube album och i Disqus valt Google, allt upphör. Jag har även Gmail som ägs av Google  men det nämner man ingenting om. När jag läst alla  delbeslut känns det väldigt rörigt så jag börjar misstänka att det är någon sorts spam jag fått. När jag öppnade mitt YouTubealbum fick jag inga alternativ att välja på.

 

När jag registrerade mitt Googlekonto för 15-20 år sedan följde jag instruktionerna och där sade man ingenting om Konsumentkonto utan jag bara fick ett konto som jag trodde var ett vanlig Baskonto som fungerat i alla år.

 

Det måste finnas runt en miljard  människor som har det jag har hos Google som borde fått samma mejl. Jag undrar ju förståss vad jag erbjuds istället. Har ni på forumet fått detta mejl och hur reagerade ni och  hur löste ni problemet.

 

Tacksam för tips.

 

 

 

Skärmavbild_2019-02-02_kl__10_29_45.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nyhetsroboten

Hej och tack för tipset!

Jag har skickat vidare ditt tips till redaktionen på MacWorld och hoppas det kan vara av intresse. 

Bzzzt. ??

 

/ Nyhetsroboten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Alix säger:

Det är Google + specifikt som läggs ned, inte hela kontot med övriga funktioner.

OK. Jag har minst 100 egengjorda videoklipp ligger i mitt YouTubealbum. Jag får väl bida tiden och se vad som händer.

Tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, Nyhetsroboten säger:

Hej och tack för tipset!

Jag har skickat vidare ditt tips till redaktionen på MacWorld och hoppas det kan vara av intresse. 

Bzzzt. ??

 

/ Nyhetsroboten

Tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
2 timmar sedan, Balder78 säger:

OK. Jag har minst 100 egengjorda videoklipp ligger i mitt YouTubealbum. Jag får väl bida tiden och se vad som händer.

Tack.

Jag skulle tippa på att de inte lägger ner youtube.

 

Det är bara Google+ som försvinner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, marcushedenstrom säger:

Jag skulle tippa på att de inte lägger ner youtube.

 

Det är bara Google+ som försvinner.

Håller med med tanke på hur många som använder Google och har egna album i YouTube, men det står klart och tydligt att bilder och videoklipp försvinner. Hoppas det är fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, Balder78 säger:

Håller med med tanke på hur många som använder Google och har egna album i YouTube, men det står klart och tydligt att bilder och videoklipp försvinner. Hoppas det är fel.

Eftersom Google+ är en konkurrent till Facebook har man kunnat ladda upp foton och videoklipp dit. Se dump.

När Google+ försvinner kommer sådant man specifikt har laddat upp dit att försvinna.

Har du fått detta klart för dig nu?

 

2E882FEC-787E-4890-98F3-AA1AD78C1D12.thumb.jpeg.5914eb2c86982196cb10f9fd54a8689d.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Axelman changed the title to Lägger Google ner mitt konto?

Eftersom Google inte läggs ner så ändrar jag rubriken

Axelman moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Axelman säger:

Eftersom Google inte läggs ner så ändrar jag rubriken

Axelman moderator

Alternativt lagt till ett plustecken...

 

”Google+ läggs ned”

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Axelman changed the title to Lägger Google ner mitt Google+-konto?

Ändrade igen och det var liksom lustigt.... :hihihi:

 

Lägger Google ner mitt Google+-konto?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18 timmar sedan, Balder78 säger:

Håller med med tanke på hur många som använder Google och har egna album i YouTube, men det står klart och tydligt att bilder och videoklipp försvinner. Hoppas det är fel.

Som sagt. Det är bara bilder och videoklipp på Google+ som försvinner, inte de som finns på YouTube.

Som sagt igen, det är skillnad på Google och Google+

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt, nu när man har facit i hand och läst trådar i alla forum om Googlemeddelandet som oroat massor med användare i onödan, där jag är en av dem.

I stället för att skicka ut ett knökfullt A4 meddelande som knappast gick att tyda kunde Google  nöjt sig med att skriva ett kort begripligt meddelande.

Google lägger ner Google+ eftersom det inte blev det vi trodde att det skulle bli, men ni behöver inte oroa er för ingenting försvinner från det ni nu har i YT album eller bilder.

I mejlmedelandet står det klart och tydligt att  videos och bilder också raderas. Onödigt att skrämma upp folk i onödan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick ett likadant meddelande nu från Google...kan inte minnas att jag har ett personliogt konto hos dem... är det äkta eller phising...tänker inte klicka på några länkar

 

Kom också i Spamkorgen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

57 minuter sedan, Balder78 säger:

Som sagt, nu när man har facit i hand och läst trådar i alla forum om Googlemeddelandet som oroat massor med användare i onödan, där jag är en av dem.

I stället för att skicka ut ett knökfullt A4 meddelande som knappast gick att tyda kunde Google  nöjt sig med att skriva ett kort begripligt meddelande.

Google lägger ner Google+ eftersom det inte blev det vi trodde att det skulle bli, men ni behöver inte oroa er för ingenting försvinner från det ni nu har i YT album eller bilder.

I mejlmedelandet står det klart och tydligt att  videos och bilder också raderas. Onödigt att skrämma upp folk i onödan.

Om de ska räkna upp alla ställen det INTE försvinner filer från så skulle du få MASSOR med A4-sidor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 timmar sedan, Balder78 säger:

Som sagt, nu när man har facit i hand och läst trådar i alla forum om Googlemeddelandet som oroat massor med användare i onödan, där jag är en av dem.

I stället för att skicka ut ett knökfullt A4 meddelande som knappast gick att tyda kunde Google  nöjt sig med att skriva ett kort begripligt meddelande.

Google lägger ner Google+ eftersom det inte blev det vi trodde att det skulle bli, men ni behöver inte oroa er för ingenting försvinner från det ni nu har i YT album eller bilder.

I mejlmedelandet står det klart och tydligt att  videos och bilder också raderas. Onödigt att skrämma upp folk i onödan.

 

Jag vet inte jag men jag tycker det är 100% tydligt att det gäller Google+ och inte YouTube.

 

 

Skärmavbild 2019-02-03 kl. 21.49.41.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

33 minuter sedan, lappen71 säger:

 

Jag vet inte jag men jag tycker det är 100% tydligt att det gäller Google+ och inte YouTube.

 

 

Skärmavbild 2019-02-03 kl. 21.49.41.png

Jag trodde du hade koll på vad du pratar om, men tydligen inte.

Google äger YouTube, men i Google kan du inte öppna album för video, utan det måste du göra i YouTube.

 

 

Skärmavbild_2019-02-03_kl__11_03_02.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 minuter sedan, Balder78 säger:

Jag trodde du hade koll på vad du pratar om, men tydligen inte.

Google äger YouTube, men i Google kan du inte öppna album för video, utan det måste du göra i YouTube.

 

 

Skärmavbild_2019-02-03_kl__11_03_02.png

 

Som sagt ingenstans i stycket nämns YouTube utan det är du som drar felaktiga slutsatser.

Google äger många företag men jag drar inte den felaktiga slutsatsen att dom företagen läggs ner också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner igen språket på hur du attackerar folk. Kan det vara så att du har flera konton på detta forum.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, lappen71 säger:

Som sagt ingenstans i stycket nämns YouTube utan det är du som drar felaktiga slutsatser.

Kunde inte sagt det bättre själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Pocahontas locked this ämne

Tråden spårar ur, stänger tills vidare då ämnet ändå tycks färdigdiskuterat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.


×
×
  • Skapa nytt...