Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur få Bilder 4.0 att sortera bildspel i önskad ordning?


Levve

Rekommendera Poster

Bilder 4.0 (3421.5.230) klarar inte heller att sortera bildspel i önskad ordning från bildmapp.

Problemet känt sedan länge se Anders Lundbergs sätt att kringgå problemet 2018-09-10 09:46 

https://macworld.idg.se/2.1038/1.706826/bilder-mac-sortera-bildspel

 

Macro-programmet Bilder klarar inte heller Anders förslag att manuellt dra bilder till namnet i projektlistan till vänster i den ordning du vill ha dem.

Resultat: Förändrad (godtycklig) placering i bildspelet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför gör du inte bildspelet i Keynote istället?
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mina bildspel innehåller foton lagrade i Bilder - Keynote tycks vara likt Power Point, dvs med begränsade möjligheter att musik och teman,

 

Mitt behov: Välja teman och musik till mina bildspel där mina foton presenterar en resa på exempelvis tre veckor, dvs med ett större antal foton ca 500.

 

Val av tema och musik ska kunna göras på grupper av foton, på enstaka videor eller foton, jämfört med Bilder eller tidigare iPhoto. - Vart tog möjligheten att skapa spellista, styra ljudet för musik respektive videor?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ju göra i iMovie, det importerar från Bilder-biblioteket och du kan lägga till musikspår där. Du kan blanda olika teman och musik i samma bildspel i iMovie. 
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Raphael,

 

iMovie ger mig fullständig kontroll av bild- och videopresentation, ljud för bakgrundsmusik  plus kontroll av videoljud, samt dessutom möjlighet ändra Ken Burns-temat.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...