Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Force touch problem MacBook Pro 2015


peppekött

Rekommendera Poster

Jag köpte en begagnad i princip oanvänd MacBook Pro 2015 nyligen. Är nöjd med datorn på det stora hela men har besvär med att få min Force touch att fungera. Jag kan få funktionen att fungera om jag ställer in "3 finger" alternativet men det funkar inte med ett finger?? Jag har återställd SMC, jag har återställt NRAM, PRAM men inget hjälper. Jag har den senaste uppdateringen av Mac OS. Jag har sökt runt lite och vad jag förstår har det varit lite problem med Force touch för vissa men för det flesta funkar det att återställa SMC, NRAM/PRAM men inte för mig. Stör mig mycket på detta, mycket tacksam för hjälp!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säker start?

Håll in shift vid uppstart innan startljudet låter ochh håll i tills du ser "äpplet".

Starta om.

 

Har du ett nyinstallerat system?

Om inte - installera om och se om det hjälper.

 

Det kan vara kabeln mellan trackpad och logic-kortet som är trasig.

Denna ligger mellan batteriet och bottenplåten.

Är den trasig kan den ställa till med alla möjliga problem med trackpad OCH/ELLER tangentbordet.

Låter lite långsökt - men så är det.

 

Jag har både trackpad och kabel hemma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska prova det där med säker start. Force clicket fungerar när jag har 3 fingrar i t.ex. safari. Tror du ända att det skulle kunna vara något med kabeln mellan trackpad och logic kortet? 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, kabeln innehåller massor av "trådar", skulle en vara trasig så kommuniceras ju inte allt på rätt sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...