Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Timemachine avbryts varje gång, förstår inte felmeddelande i loggfil.


qproduktion

Rekommendera Poster

TimeMachine avbryts vid varje försök till backup: "Timemachine kunde inte slutföra säkerhetskopieringen. Ett fel inträffade […] Om problemet kvarstår reparerar du hårddisken med Skivverktyg." Jag har provat med två olika hårddiskar och testat att slänga den avbrutna backup-filen, reparera hårddisken och även med en helt raderad hårddisk. Samma (misslyckade) resultat varje gång.

 

Jag tror att det är en eller flera filer som är korrupt och har tittat på loggfilen men begriper inte mycket av det. Här är ett av flera "xxxxs-MacBook-Pro com.apple.prefs.backup.remoteservice[9712]: BUG in libdispatch client: kevent[mach_recv] monitored resource vanished before the source cancel handler was invoked"

 

ett annat:

/System/Library/CoreServices/Backupd.bundle/Contents/Recources/backupd (System/Library/PrivateFrameworks/TimeMachine.Framwork/Versions/A/TimeMachine)

Kategori: TMLogError

 

Filerna hittar jag men vad göra med dem har jag ingen aning om.

Det låg också en drös felmeddelanden om "Ruby" som kraschade hela tiden, tror det är nåt "stödprogram" till en VPN-app jag har.

 

Kan nämna att jag inte har automatisk backup aktiverad utan kör bara manuell när jag kopplar in externa hårddisken. System High Sierra.

 

Nu till frågan, nån som vet hur man ska tyda loggfilerna och om det finns nån logg som visar vad som backas upp och därmed visar var det fallerar?

 

Tacksam för svar, har gått för lång tid nu utan backup.

 

/micke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du uppgraderat till Mojave nyligen?

Fick liknande problem, det var ett program som spökade, slängde det och nu fungerar det

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej inte uppdaterat än (har ju inte kunnat köra backup :-) så kör High Sierra. Såg att du haft liknande problem OCH även lösningen. Ska testa att exludera AppCleaner. Hoppas det är så enkelt.

 

Tack så länge, återkommer när jag testat.

/micke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det fungerade! AppCleaner var uppenbarligen det som ställde till det. Tack Pocahontas för tipset.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, qproduktion säger:

Det fungerade! AppCleaner var uppenbarligen det som ställde till det. Tack Pocahontas för tipset.

:yeahbaby:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...