Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Batteriproblem i MBA


beckis

Rekommendera Poster

Jag har en MacBook Air från mitten 2012 som fungerat utmärkt även om batteriet inte hållit laddningen mer än några timmar det senaste. Nu plötsligt är batterisymbolen överkryssad och den visar 0% laddning så utan strömsladd dör den direkt. Sökte på apples supportsida och gjorde en hårdvarutest som säger att allt är bra, även batteriet, vilket känns underligt. Är det bara är att köpa nytt batteri eller kan det vara något annat som ger dessa dubbla budskap?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med tanke på åldern så är slutsatsen enkel. Batteriet är slut.

Installer CoconutBattery och kör det så får du mer exakt information 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, lappen71 säger:

Med tanke på åldern så är slutsatsen enkel. Batteriet är slut.

Installer CoconutBattery och kör det så får du mer exakt information 

Tack för snabbt svar! Jag ska testa med CoconutBattery. Det var de dubbla budskapen som förvillade lite men jag får väl säkert beställa ett nytt batteri då. Jag köpte en ny macbook pro i höstas men använder denna för att streama till teven i sommarstugan så då är det värt att köpa ett nytt batteri ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

26 minuter sedan, Axelman säger:

Man börjar med en återställning av en styrkrets som KAN bugga. Hjäper inte det är nog batteriet trött.

 

Återställ SMC - löser problem med hårdvarukrets som sköter fläktar, av/på, batteriladdning mm

http://support.apple.com/kb/HT3964?viewlocale=sv_SE

Tack! Ska testa det också!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för goda råd! Allt är testat utan förbättring så nu köper jag ett nytt batteri.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...