Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Uppdatering vill inte genomföras


fridhm

Rekommendera Poster

Hej.

 

Som kategorin lyder är jag fullständigt chanslös i datorvärlden och vet således inte vad jag ska göra åt mitt mac-problem. Problemet är följande:

 

Jag har haft problem med mitt internet på datorn i någon månad. Det spelar ingen roll vilket WiFi jag använder, då vi har 4 stycken hemma, jag blir "connectad" till internetet men jag kan inte använda det. Alltså jag kommer inte fram på någon hemsida, min google drive sätts i offline-läge etc. Jag har även testat att internet-dela via telefonen vilket inte heller fungerar. 

 

När jag börjar använda datorn en morgon, eller kväll efter jobbet exempelvis, fungerar alltid internetet suveränt ett kortare tag. Exakt hur lång tid är jag lite osäker på, men det brukar väl ligga på runt 30-60 min. Efter denna stund lägger internetet av helt. Det står att mitt WiFi är connectad, men jag får ingen respons. Jag har, säkert 1000 gånger, testat internetdelning via min iphone men det gör ingen skillnad. Något som hjälper brukar vara när jag startar om datorn. Då gäller samma tidsintervall, dvs suveränt internet i 30-60 min, sedan total internet-kollaps. 

 

Rent spontant känner jag att det inte är fel på WiFi:ets signalstyrka eller dylikt, utan snarare själva datorn. Dels för att internetet fungerar suveränt till en början, men sedan bara lägger av. Men dels även för att internetdelning inte heller fungerar. (Och att WiFiet fungerar suveränt på min mobil, konstant). 

 

Jag har läst en del om detta och funnit ett svar om att programuppdatering kan hjälpa. Men här kommer problem nummer 2...

Jag kan inte uppdatera min dator. Det står; "Installation misslyckades: Ett fel inträffade när de markerade uppdateringarna installerades."

 

Jag har redan kollat utrymme, vilket jag har (mer än halva kvar). Jag köpte datorn 2018, således omöjligt att den är för gammal för nedladdning av programuppdatering. 

Jag har gjort någon "dator-check" genom att stänga av datorn och sedan starta den genom att hålla ned knapp D. Efter undersökningen stod det "inga fel hittades". 

 

 

Vad fan är det för fel på min dator? Jag hittar inga svar, samtidigt har jag ingen jävla aning om hur jag ska gå tillväga. 


Har någon något sorts tips som kan hjälpa är jag oerhört tacksam. 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...