Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kan ej uppdatera OS


Tux

Rekommendera Poster

På jobbet skulle jag lägga in Office på en Macbook Pro (2015), men Office sade att OS måste uppdateras.

Men när jag försökte med det fick jag meddelandet att senaste OS redan ligger på (ej sant).

 

Hur kommer jag förbi detta?

 

Minns ej vilket OS som är installerat, men jag tror det operativsystem som kom med datorn när den var ny.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte så att du köpt Office som ligger ett steg före ditt OS. 

I så fall får du uppdatera till Mojave, allt High Sierra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte bara förfarandet att det inte går att "uppdatera" till en ny OS version, du måste ladda ner det nya OS från App Store och installera det.

Söker du efter uppdateringar så söker den bara uppdateringar till aktuell OS version. Därför den inte hittar något nytt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, Tux säger:

På jobbet skulle jag lägga in Office på en Macbook Pro (2015), men Office sade att OS måste uppdateras.

Men när jag försökte med det fick jag meddelandet att senaste OS redan ligger på (ej sant).

 

Hur kommer jag förbi detta?

 

Minns ej vilket OS som är installerat, men jag tror det operativsystem som kom med datorn när den var ny.

Gå upp under äpplet i menyn och till "Om den här datorn", så ser du vilket OS du har

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla svar! Eftersom jag är nedlusad med jobb så fick jag fick nyss ok för att ringa Fortner till denna dator (ej min).
Men tack igen för ert engagemang.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...