Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Krönika: Tre tecken på att Apple har nått sin peak


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

Apple har knappast nåt sin peak. Min förutsägelse är att Apple kommer med en egen bil som blir något helt nytt. Nåja, nästan. Det är här som teknikutveckling sker och det är här som pengarna finns. Ett energisnålt autonomt system som hindrar köbildning och onödiga olyckor pga ouppmärksamma bilförare. Ett system där bilar "talar" med varandra och kan dirigera om till mindre belastade vägar i storstadsmiljö för att underlätta trafiken. Den som får in en fot här och blir ledande kommer att bada i ziljoner. Vi talar inte "bara" om elbilar utan om ett nationellt kanske globalt systemtänk. I detta blandas telefoner och media in och hej och hå. Den som ändå satt i en roddbåt och metade i en skogstjärn..... :fane:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Det är ganska uppenbart att Apple nått sin peak i nuvarande form. Någon framtid i bilindustrin för Apple tror jag inte på, det krävs helt andra erfarenheter för sånt än att vara ett mäktigt datorföretag.

Själv ser jag det bara som positivt att Apple lär sig lite ödmjukhet genom en krympande marknad, främst då på smartphonemarknaden.   När var Apple som mest innovativt och hungrigt? Jo när de var på randen till konkurs och återigen leddes av en visionär produktkille.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför jämföra Apple med micro$uck? Finns inga likheter. Apple har till skillnad från blåskärmsföretaget produkter som folk faktiskt vill ha och som är något att ha. Kvalitet ni vet?

Jag tror även jag att försäljningen kommer att peka neråt för Apple men på grund av en kommande lågkonjunktur. Så länge Apple är bäst så kommer folk fortsätta att dregla efter deras produkter.

Under tiden sjunker väl efterfrågan på skrivbordsdatorer, dem som virusmagneten i Redmond har som enda inkomstkälla. :P 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Erik1900 säger:

Det är ganska uppenbart att Apple nått sin peak i nuvarande form. Någon framtid i bilindustrin för Apple tror jag inte på, det krävs helt andra erfarenheter för sånt än att vara ett mäktigt datorföretag.

 

I och för sig håller jag med dig lite. Men ingen trodde att Apple skulle revolutionera mobiltelefonen totalt och gå från ingenting till giganormus. Apples iPhoneavdelning omsätter mer än hela Microsoft........

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apples kommande bilar får bara en öppning för de som ska åka i den och en öppning för bagaget. Vill man använda öppningarna till något annat får man köpa öppningsadaptrar av olika slag.

iRoll (namnet hamnar där efter en uppgörelse utanför domstolen med Geely) kommer i två versioner: SJ och SJ Max. I den senare kan man uppgradera batteripaketet, men inte i den förra med mindre än att man skalar av det fastlimmade chassit.

iRoll SJ och SJ Max levereras från början i följande färger: Line White och Tarmac Grey. Senare kommer en snikmodell med bara en framlykta, men i fler färger: Stop Red, Caution Orange och Go Green.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Året efter lanseras iRoll shuffle.

Kliv in och se vart du hamnar.

Du menar att Siri och Apples Kartor ska förstå vart du vill åka och sedan hitta dit?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, Alix säger:

Du menar att Siri och Apples Kartor ska förstå vart du vill åka och sedan hitta dit?

Nej, nej.

Hela grejen med shuffle är ju att hitta nya resmål. Hamna i Odense på måndag morgon när du egentligen jobbar i Torslanda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Mattiasgbg säger:

Nej, nej.

Hela grejen med shuffle är ju att hitta nya resmål. Hamna i Odense på måndag morgon när du egentligen jobbar i Torslanda.

Jaha, men det går ju på ett ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Alix säger:

Jaha, men det går ju på ett ut.

Typ. Ställen du inte visste att du gillade. Bilvärldens motsvarighet till anpassade spellistor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Typ. Ställen du inte visste att du gillade. Bilvärldens motsvarighet till anpassade spellistor.

Risken med anpassade reslistor är väl att man med tiden börjar åka allt oftare till sådana typer av ställen man har gillat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

52 minuter sedan, Alix säger:

Apples kommande bilar får bara en öppning för de som ska åka i den och en öppning för bagaget. Vill man använda öppningarna till något annat får man köpa öppningsadaptrar av olika slag.

iRoll (namnet hamnar där efter en uppgörelse utanför domstolen med Geely) kommer i två versioner: SJ och SJ Max. I den senare kan man uppgradera batteripaketet, men inte i den förra med mindre än att man skalar av det fastlimmade chassit.

iRoll SJ och SJ Max levereras från början i följande färger: Line White och Tarmac Grey. Senare kommer en snikmodell med bara en framlykta, men i fler färger: Stop Red, Caution Orange och Go Green.

Den var kreativ Alix. :D 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...