propell Postad 4 januari, 2019 Share Postad 4 januari, 2019 Hejsan! Jag har som titeln säger ett problem när jag försöker återskapa min iphone 8 via min macbook pro. itunes och mitt ios är uppdaterat till senaste versionerna. Datorn har jag stängt av och satt på, samma gällande itunes. Telefonen är fast i att itunes inte verkar hitta den trots att den visas i itunes. Jag har fått felkoderna 4005 och 4013 och det gör mig inte direkt klokare. Är det någon som har några tips? Vill gärna kunna använda min telefon. Tack på förhand //Propell Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Alix Postad 4 januari, 2019 Share Postad 4 januari, 2019 Läs här: https://support.apple.com/sv-se/HT201444 Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
propell Postad 4 januari, 2019 Författare Share Postad 4 januari, 2019 1 minut sedan, Alix säger: Läs här: https://support.apple.com/sv-se/HT201444 Där har jag läst igenom ett flertal gånger nu. Och testat böset som står. Det är dessvärre inget som funkade. Men tack ändå! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Alix Postad 5 januari, 2019 Share Postad 5 januari, 2019 Återkom med vad mer du har försökt göra så kan vi som inte vet vad det är skippa förslag om det. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
propell Postad 5 januari, 2019 Författare Share Postad 5 januari, 2019 1 minut sedan, Alix säger: Återkom med vad mer du har försökt göra så kan vi som inte vet vad det är skippa förslag om det. Jag har uppdaterat ios till det senaste på både telefon och dator, jag har senaste uppdateringen av itunes. Jag har startat om min dator, jag har startat om itunes. (Har även tvångsavslutat telefonen) Min telefon har fastnat i att itunes inte hittar telefonen och itunes fastnar i "Väntar på iPhone..." telefonen visar upp apple äpplet på skärmen men inget mer. Efter det får jag antingen felkoden 4005 eller 4013. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Alix Postad 5 januari, 2019 Share Postad 5 januari, 2019 Testa med en annan kabel Testa säker start, starta om datorn med skift nedtryckt, logga in, och starta om som vanligt Testa via ett nygjort konto på samma dator Testa en annan mac. Installera om Itunes (ta bort det gamla med AppCleaner) Installera om Mac OS X (via recovery, cmd + R) Det var väl några idéer, i en något så när vettig ordning. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
polken Postad 5 januari, 2019 Share Postad 5 januari, 2019 Testa även en fullständig återställning av telefonen(inte via iTunes). Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SirKnasen Postad 5 januari, 2019 Share Postad 5 januari, 2019 33 minuter sedan, polken säger: Testa även en fullständig återställning av telefonen(inte via iTunes). Vad rekommenderar du för verktyg för detta? Apple Configurator 2? Om jag förstår det hela rätt så har telefonen fastnat i återhämtningsläge och återställning av telefonen i iTunes fungerar inte. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
polken Postad 5 januari, 2019 Share Postad 5 januari, 2019 41 minuter sedan, SirKnasen säger: Vad rekommenderar du för verktyg för detta? Apple Configurator 2? Om jag förstår det hela rätt så har telefonen fastnat i återhämtningsläge och återställning av telefonen i iTunes fungerar inte. Jag förstod det inte så eftersom alla försök var relaterade till iTunes, inte telefonen fristående. Kan inte se i något av inläggen att ett försök gjorts med att återställa telefonen utan iTunes. Står dessutom om en lyckad uppdatering av telefonen till senaste os vilket tyder på att telefonen är vid liv och kommunicerbar. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Arkiverat
Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.