Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mikrofonproblem Macbook Air


eklunnd

Rekommendera Poster

Hej alla!

Jag ville se om det fanns någon annan som har upplevt samma problem innan jag börjar kontakta supporten. 

Har en Macbook Air, 13", inköpt September 2017, där mikrofonen nu strular. 
Talar jag i Mikrofonen via Skype, Discord, FB Messenger, voice memo appen eller en Online Voice Recorder via Chrome kan den inte snappa upp mig/det låter som om jag är väldigt långt borta eller någon håller för Mikrofonen. MEN kör jag den via en online voice recorder på Safari så fungerar den helt utmärkt och snappar upp mig helt normalt. 
Kör jag FB Messenger via Safari så snappar den upp mig men ljudet är helt förstört och brusar och håller på.

Detta problem kvarstår om jag skaffar en ny profil också.
I systeminställningarna för Mikrofonen snappar den inte heller upp något ljud om jag inte håller munnen precis vid mikrofonen.

Har testat att starta om och återställt PRAM men samma problem. 

Det låter som ett hårdvarufel vid första anblick men med tanke på att den fungerar fint i Safari vet jag inte riktigt vad det kan vara.
Elgiganten påstår sig ju endast erbjuda 1 års garanti men kanske man kan åberopa reklamationsrätten i dessa fall?

Uppskattar all hjälp som jag kan få!

MVH
Madelene

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa säker start om du inte redan har gjort det. Håll nere skift vid omstart, logga in, och starta sedan om som vanligt.

Om inte det gör någon skillnad kan du testa att installera om Mac OS X via recoveryläget. Då startar man om datorn med tangenterna cmd + R nedtryckta. Ta backup för säkerhets skull innan du gör det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många tack för all hjälp, Alix.

Tyvärr så kvarstår problemet efter en ominstallation av Mac OSX. Jag testade även Apples Hårdvarutestare men den kunde inte hitta några bekymmer alls med datorn. 

Verkar som om jag måste ta med den in till Elgiganten och se om jag kan åberopa reklamationsrätten, förhoppningsvis kommer de inte peka på att det är något handhavandefel eller sånt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

26 minuter sedan, eklunnd säger:

Många tack för all hjälp, Alix.

Tyvärr så kvarstår problemet efter en ominstallation av Mac OSX. Jag testade även Apples Hårdvarutestare men den kunde inte hitta några bekymmer alls med datorn. 

Verkar som om jag måste ta med den in till Elgiganten och se om jag kan åberopa reklamationsrätten, förhoppningsvis kommer de inte peka på att det är något handhavandefel eller sånt.

Trist att det inte löste sig. Hoppas att reklamation fungerar. Läs mer här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...