Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

toast bränner inte DVD på rätt sätt?


Matador2003

Rekommendera Poster

Matador2003

Jag har försökt bränna en DVD film i Toast men när jag kör den i DVD:n så ser jag bara alla .vob filer . det vill säga filmen/menyerna körs inte igång på en gång. Jag har hört att för at få det att fungera måste toast skapa en så kallad TS folder...stämmer det? Hur gör man en sådan + vad gör jag för fel?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst iMatte

Hur bränner du? Om du ska bränna en kopia av en redan komprimerad dvd ska du bränna i format "Data/Dvd-rom(udf)" och inte i "Video/Dvd-video". Det sistnämnda formatet använder du om du vill bränna en dvd från sånt du kopierat över från dv-kameran.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Matador2003

Hur menar du??? Finns ju bara en option på DVD och det är just DVD...den som du beskriver finns ju inte som tillval i Toast?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst iMatte
Hur menar du??? Finns ju bara en option på DVD och det är just DVD...den som du beskriver finns ju inte som tillval i Toast?

155175[/snapback]

 

Verkar som om vi har olika versioner. Jag kör Toast Titanium 6.0.5. Där finns fyra olika flikar i huvudfönstret, "Data, Audio, Video, Copy". Under varje flik finns fler alternativ. DVD finns på två ställen, dels under "Data" dels under "Video" - vilken man ska använda när, skrev jag i förra inlägget. Vilket Toast kör du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gör en data-dvd. Välj DVD-ROM (UDF). Sen skapar du en mapp som heter VIDEO_TS och en som heter AUDIO_TS. Sen lägger du alla VOB-filer o annat i VIDEO_TS. Sen bränner du. Då ska det fungera tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gör en data-dvd. Välj DVD-ROM (UDF). Sen skapar du en mapp som heter VIDEO_TS och en som heter AUDIO_TS. Sen lägger du alla VOB-filer o annat i VIDEO_TS. Sen bränner du. Då ska det fungera tror jag.

155183[/snapback]

Man behöver inte ha med mappen AUDIO_TS, för den lägger toast dit själv!

 

Så här ska det se ut Matador2003!

post-180-1119416960.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller om inte det går iaf, kan du starta sivverktyg o välja Avbilder-Ny-från mapp o väljer då mappen (STORA bokstäver på mapparna) du har din VIDEO & AUDIO mapp i, osså blir det en .dmg fil av dom o den bränner du i toast som Copy-Imge fil.

 

Det finns inga dåliga brännare bara....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Matador2003

Tack till er! Ska prova!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

National Mac

Bränn med Roxio Popcorn om du ska bränn vob. filer funkar fint fint för mig inga errors :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...