Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Fusion drive


RonnieL

Rekommendera Poster

27" Late 2012:

 

583551741_Skarmavbild2018-12-26kl_18_11_34.thumb.png.618b7fc06a7da2f49c20d582052d46e1.png

 

Jag VET att det är 1 SATA och 1 PCIe-plats......hart vart inne i flera 2012.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, Stereotypen säger:

27" Late 2012:

...

Jag VET att det är 1 SATA och 1 PCIe-plats......hart vart inne i flera 2012.

Jo, men hur förklarar man länkhastigheterna då? :fundersam:Jag utgår från att TS återger dem korrekt. Kanske skulle TS kolla som i dumpen:

 

dump.png.7461b120e175c92e665b09db9dcc2e48.png

 

421832182_dump1.png.332d3dbb4d405cfd6c3dac60c08f7eac.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ang. hastigheterna vet jag inte, men "kontakterna" är jag 100 på.

Ville bara motbevisa MacTracker ännu en gång.....

 

PCI-fliken har inget med lagringen att göra.

 

Oavsett kontakt, så kommer alltid hårddisken ligga i "Lagring"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 minuter sedan, Stereotypen säger:

Ang. hastigheterna vet jag inte, men "kontakterna" är jag 100 på.

Ville bara motbevisa MacTracker ännu en gång.....

 

Du motbevisar ingenting om bussen är SATA 6 men anslutningen är PCIe-typ. MacTracker säger inget om vilka kontakter som sitter där. Jag drog slutsatsen att det var två vanliga hårddiskkontakter. Men jag vet att mer speed kommer i och med late 2013. 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trist nog är de hårddiskarna svindyra så man drar sig för att köpa så stor som man behöver. De små Flash-diskarna har dålig skrivhastighet även om de läser bra. Jag kollade detta då jag köpte min iMac late  2013 och kunde surt konstatera att man visserligen kunde få ca 700 MB/s läs men runt 350-400 i skriv på en 128 eller 256 MB/s. Så jag köpte en större vanlig Samsung SSD och installerade den på hårddiskplatsen så jag har 500MB/s både i läs och skriv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, Axelman säger:

Du motbevisar ingenting om bussen är SATA 6 men anslutningen är PCIe-typ. MacTracker säger inget om vilka kontakter som sitter där. Jag drog slutsatsen att det var två vanliga hårddiskkontakter. Men jag vet att mer speed kommer i och med late 2013. 

 

Bara jobbigt för den som vill stoppa in 2 st diskar med SATA-anslutning och hittar endast 1 st och en kontakt  av annan sort. Rätt skall vara rätt.

Det är ju kontaktdonen som är det viktiga.

 

Jag  tycker att det är fel att skriva 2x SATA, när det är 1x SATA och 1x PCIe.....även om nu går över SATA-buss.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Stereotypen säger:

Bara jobbigt för den som vill stoppa in 2 st diskar med SATA-anslutning och hittar endast 1 st och en kontakt  av annan sort. Rätt skall vara rätt.

Det är ju kontaktdonen som är det viktiga.

 

Jag  tycker att det är fel att skriva 2x SATA, när det är 1x SATA och 1x PCIe.....även om nu går över SATA-buss.

 

 

MacTracker gör ju inte så, vilket är en brist. Håller med om att det borde stå vilken anslutning som gäller om man nu ska skryta med att ha alla fakta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...