Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Blockera ”Hitta iPhone”


roberte

Rekommendera Poster

Hej. 

 

Hur kan jag helt blockera ”hitta iPhone” på min sons iPhone 6? Det går ju inte ta bort appen och med skärmtid går det inte begränsa till mindre än en minut. 

Vill inte att han ska ha möjlighet att radera resten av familjens telefoner... ?

 

//Robert 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, SirKnasen säger:

Se till att hålla era lösenord till era Apple-ID:n hemliga för sonen så är det ju inga problem.

Så du menar att om han försöker radera min telefon så måste han ange mitt lösenord. (Jag har inte vågat testa hur det funkar, så därför har jag inte kommit så långt ?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

”Hitta min iPhone” är kopplat till Apple ID. För att din son ska kunna hitta och radera din iPhone så behöver han både ditt Apple ID och ditt lösenord till ditt Apple ID (inte telefonens lösen) Jag hoppas att familjens telefoner har olika Apple ID... att varje familjemedlem har sitt eget Apple ID. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom vi använder familjedelning så kan alla se allas telefoner. Man kan också spela upp ljud via hitta iPhone. Därför var jag orolig att det även gick att radera en enhet också. Men nu tog jag mod till mig och tryckte på radera knappen och mycket riktigt så måste man ange enhetens Apple-id. 

Så problemet är löst och jag kan sova lugnt igen ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...