Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ny hårddisk i minin..


mickefrisk

Rekommendera Poster

Har köpt en mac mini (80gb), men jag tycker hårddisken är lite väl liten, då jag är van med 320gb (2x160) som är på min förra pc.

 

Går det att ta och byta ut 80-gigaren mot en av mina 160-gigare? Jag vet ingen beteckning på 160-gigaren just nu, men vet någon ifall det KAN gå? Eller är det helt andra hårddiskar i minin än vad det brukar vara i pc:s?

 

Tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det går inte. Hårddisken i minin är en 2.5" och din hårddisk i pc är en 3.5".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det går inte. Hårddisken i minin är en 2.5" och din hårddisk i pc är en 3.5".

154548[/snapback]

 

Okej.. Synd!

 

Tack för det snabba svaret! :)

 

Kan passa på med en till fråga.. har bara köpt 256mb minne. Tänkte köpa 1gb och sätta in istället, här i stan kostar det 1018kr - är det ett bra pris? har så dålig koll på sånt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det går inte. Hårddisken i minin är en 2.5" och din hårddisk i pc är en 3.5".

154548[/snapback]

klart att det går, är ju bara att låta disken hänga utanför i kablarna :lol:

Men det är nog inget att rekommendera ;)

Annars så kan man ju köpa ett externt kabinett till 160 gigaren!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

klart att det går, är ju bara att låta disken hänga utanför i kablarna :lol:

Men det är nog inget att rekommendera ;)

Annars så kan man ju köpa ett externt kabinett till 160 gigaren!

154554[/snapback]

 

Nu var det tal om att stoppa i en 3.5" i lådan.

 

 

Sen priset är nog ett bra pris. men är det PC2700?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rickard1234
Kan passa på med en till fråga.. har bara köpt 256mb minne. Tänkte köpa 1gb och sätta in istället, här i stan kostar det 1018kr - är det ett bra pris?

154552[/snapback]

Spontant låter det som ett bra pris.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen priset är nog ett bra pris. men är det PC2700?

154563[/snapback]

 

Ingen aning.. :)

 

De kollade på apple.se och såg vad det skulle vara.. De hade bara någon nyare variant, men den skulle vara bakåtkompatibel sa han!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det måste vara minst PC2700 annars så funkar det inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska ta en PC-hårddisk och stoppa in den i en extern låda. Det funkar väl fint?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
Jag ska ta en PC-hårddisk och stoppa in den i en extern låda. Det funkar väl fint?

154774[/snapback]

 

Borde det göra. Men du får nog formattera om den till HFS+. (om det är NTFS)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu skall vi reda ut lite bland begreppen... det finns inga pc- eller mac-specifika hårddiskar! Det som avgör om olika hårddiskar kan användas i olika datorer är hur stor kapacitet datorn har till att skicka data fram och tillbaka mellan hd och t.ex. processor. Kan du kopplar till en hd till datorn med de "rätta" specifikationerna (oavsett om det är pc eller mac) så kommer den att fungera när du väl formaterat den.

 

/Klod

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker oxå att mickefrisk skulle fundera på att stoppa hårddisken i en extern låda istället, då har han två hårdiskar och kan backupa viktiga saker.

(eller om man bara kör systemet och några viktiga program på den interna och ha alla andra program och dokument på den externa så blir det jättelätt att byta dator i framtiden?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tycker han ska vänta tills hitachi släpper sin nya travelstar E7K100 vilket är en 2.5" hårddisk med precis lika bra prestanda som en 3.5":a. Med en sådan uunder huven så blir minin jättesnabb ochså har man även en söt liten extern disk på 80gb över :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...