Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Varför ta ner filmer från iCloud då jag redan har dem i enheten?


Silverfox

Rekommendera Poster

En sak som irriterar mig mycket och som jag inte riktigtigt fattar vitsen med är då jag har ett videoklipp i min enhet som jag ska spela upp och den inte kommer igång direkt för att den ska hämtas från iCloud först. Varför ska den hämtas där då jag har den på min enhet? Har jag inte internet eller dålig kontakt så spelas den inte upp alls. Detta händer på både min iPhone och iPad. 

 

Just nu sitter jag vid min iPad och redigerar en film i iMovie och den är klar men jag vill ändra på två filer. De har ett litet moln över sig och då jag klickar på dem så får jag reda på att de först måste tas ner från iCloud. Men jag har de redan på min iPad, fattar ingenting. Nu sitter jag på Zanzibar och har en uppkoppling som inte är mycket att hurra för. Det har gått en timme men fortfarande så har jag inte fått ner dessa två filer så jag kan inte jobba vidare. 

 

Om jag förstår så kan jag inte ta bort detta otyg så länge jag har iCloud men jag fattar absolut inte vitsen med detta. Är det någon som kan förklara varför det är så här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla >Inställningar >Bilder >Optimera iPhone-lagring.

Är den ibockad så lagras bilder och filmer i molnet för att spara plats i din enhet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Filen finns inte på din enhet om det är en moln symbol 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, polken säger:

Kolla >Inställningar >Bilder >Optimera iPhone-lagring.

Är den ibockad så lagras bilder och filmer i molnet för att spara plats i din enhet.

 

Visst är det så. Den är förbockad. Så då är det så att ikonerna jag har på paddan är tomma med andra ord. Okej, jag fattar nu hur det ligger till. Men jag har 256 GB på paddan och nyttjar inte max så det är onödigt att skicka upp dem. 

Men lite konstigt är det för min lagring upp är full. Jag har haft stopp på min säkerhetskopiering nu i två veckor och har tyckt att det varit bra eftersom jag just inte vill spara videoklippen i iCloud eftersom de bara tillfälligt ska ligga här och vill inte utöka utrymmet. 

Men det är en annan sak. 

Tack för hjälpen. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...