Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

My passport för mac


Karin84

Rekommendera Poster

Jag köpte en extern hårddisk, my passport for mac 2 tb för att kunna flytta filer mellan OS och windows som jag också har installerat på macen. Vilket jag kom på sen var väldigt dumt eftersom windows inte hittar skiten ju.

Min fråga är nu, ska jag köpa en vanlig my passport istället och formatera om den? Behålla den jag har och formatera om den?
Går det använda time machine till en vanlig my passport?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inte iCloud eller Onedrive alternativ att använda för ändamålet?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

38 minuter sedan, polken säger:

Är inte iCloud eller Onedrive alternativ att använda för ändamålet?

 

Men godmorgon, har inte ens tänkt på det alternativet. ?‍♀️

Tack för tipset!!! 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går utmärkt att använda TimeMachine till vilken vanlig hårddisk som helst!
TimeMachine kan behöva formatera om hårddisken innan användning för optimal funktion.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, Raphael säger:

Det går utmärkt att använda TimeMachine till vilken vanlig hårddisk som helst!
TimeMachine kan behöva formatera om hårddisken innan användning för optimal funktion.

 

Fast frågan var ju inte backup. Frågan var hur man flyttar filer mellan Mac och Windows.

 

Då är svaret här (en bit ner i artikeln):

https://www.enkelteknik.se/formatera-extern-harddisk-usb-exfat-anvanda-mac-osx-windows-pc

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telly, fast längst ner i frågan - sista meningen i första inlägget - står det: "Går det använda time machine till en vanlig my passport?"
och det var den frågan jag besvarade, för jag ansåg att tidigare frågor redan hade besvarats. :) (iCloud och OneDrive är ett utmärkt alternativ för flytt av dokument mellan olika system/datorer etc.). 


 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, Raphael säger:

Telly, fast längst ner i frågan - sista meningen i första inlägget - står det: "Går det använda time machine till en vanlig my passport?"
och det var den frågan jag besvarade, för jag ansåg att tidigare frågor redan hade besvarats. :) (iCloud och OneDrive är ett utmärkt alternativ för flytt av dokument mellan olika system/datorer etc.). 


 

Oops. Missade den frågan. Sorrry.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 timmar sedan, Karin84 säger:

Jag köpte en extern hårddisk, my passport for mac 2 tb för att kunna flytta filer mellan OS och windows som jag också har installerat på macen. Vilket jag kom på sen var väldigt dumt eftersom windows inte hittar skiten ju.

Min fråga är nu, ska jag köpa en vanlig my passport istället och formatera om den? Behålla den jag har och formatera om den?
Går det använda time machine till en vanlig my passport?

Om du formaterar om hårddisken i Skivverktyg till ExFAT så kan den läsas och skrivas till i både Mac OS X och Windows. Men då kan den inte användas till Time Machine. Du kan dock göra två partitioner av hårddisken så att den ena kan vara ExFAT, den andra vara JHFS+ som passar Time Machine. Bestäm dig hur du vill ha det så kan vi ta detaljerna sedan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...