Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Uppdatera Kontakter


KMN

Rekommendera Poster

Jag synkar mina kontakter via iCloud mellan Mac med macos 10.13, iPhone och iPad – de båda senare med iOS 11, senaste versionen. Normalt fungerar det ganska bra. Men då jag gjort ändringar bland mina kontakter i min Mac, verkar det emellanåt dröja innan ändringarna också syns i iOS-enheterna. Så till frågan: Går det att tvinga fram en uppdatering/synk av kontakterna i iOS? Jag har för mig att det fanns en uppdateringssymbol (rund pil) i Kontakter då man inte hade några Grupper, men så fort man har Grupper försvinner denna symbol (och därmed möjligheten att uppdatera?).

 

Borde det förresten inte på forumet finnas en avdelning för iOS, där sådant som är gemensamt för iPad och iPhone kan tas upp?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det finns ingen uppdateringsknapp 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och det finns ingen möjlighet att påverka frekvensen? Typ push..?

 

Jäkligt irriterande när exempelvis ett ändrat telefonnummer inte slår igenom direkt. Dessutom vet man i vissa situationer inte om telefonnumret (för att behålla det exemplet) är det nya eller det gamla när det gått upp emot ett dygn sedan ändringen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Alix säger:

Kanske hjälper det att tvångsavsluta en app och starta den igen?

Nej. Möjligen funkar det om man loggar ut från iCloud – men det vill man ju inte hålla på att göra titt som tätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det trodde jag väl inte heller...

Mitt intryck är att synkningen via iCloud antingen rullar på eller att den inte gör det. Man kan inte påverka det.

Enligt min erfarenhet hjälper det inte att logga in eller ut heller.

Om ett problem skulle lösas i samband med in- eller utloggning betraktar jag det som en lyckosam tillfällighet.

It just works. Eventually, at least.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...