Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem med att aktivera ny iPhone 8?


rullebulle

Rekommendera Poster

Hej mina Applevänner! Min flickvän köpte en ny iPhone 8 och jag hjälpte henne att starta igång den med iTunes. allt gick bra men den har ingen internet dvs data via telefonnätet, ingen app store går att komma åt, ingen mejl mm. Telefonen frågar efter apple ID hela tiden och den har vi ju knappat in men det kommer en fråga om verifikationskod som vi inte får, det står att den gamla enheten dvs iPhone 6 ska få en kod och att man ska knappa in den där? varför då undrar jag? kanske för att jag synkade den nya från den gamla via iTunes? Blir galen! får den inte att funka med allt, frågar efter denna jävla verifikationskoden hela tiden. Vad kan jag ha glömt att göra? vad har den gamla telefonen med den nya att göra? Någon som är fyndig som kan komma med tips? Kanske den inte blev reggad hos Apple via iTunes eller liknande? Tacksam för alla tips!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18 minuter sedan, rullebulle säger:

Har kollat det! fungerar inte.

 

Anledningen till att ni inte får någon kod är att det är ett annat telefonnummer som din flickvän kopplat till sitt AppleID.

Logga in på appleid.apple.com och ändra till korrekt nummer under "BETRODDA TELEFONNUMMER". Sedan kommer det att funka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är rätt telefonnummer så det är konstigt? Får ringa Apple support om detta och se vad de säger. Tack för hjälpen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...