Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Alla bilder försvunnit i iPHOTO, HJÄLP!


Ziah

Rekommendera Poster

Vill först börja med att säga att jag är av en nybörjare på mac...

Allt började när jag skulle motta bilder från en vän från ett bröllop. Jag hade dagen innan skickat bilder till henne som jag tagit, då filerna var stora och antalet var många så blev detta en så kallad ZIP-fil.

Dagen efter fick jag ett mail från henne där det stod:

"******@gmail.com begär åtkomst till följande fil: ARKIV:ZIP
Jag trodde att detta var bilderna som hon skickade så jag tryckte på valet "Öppna delningsinställningar" och fyllde i hennes mailadress i "Dela med andra"
När jag sedan öppnade Zip-filen så såg jag att det var ZIP-filen med bilderna som jag skickat till henne.
När jag öppnade iPhoto så var alla mina bilder i biblioteket borta :-( Har surfat runt på massa forum för att hitta orsaken till detta men fattar fortfarande inget. Det jag kommit fram till tills nu är att på nåt som heter google Drive så finns något som heter "iPhoto-bibliotek.photolibrary" är detta mitt iPhoto bibliotek???? Hur i allsin dar hamnade det där? 
Har följt massa videos på youtube och lyckats ladda ner några bilder, och mappar som heter typ "%PXuHJwcTJ25eZ%4ZWoIwA". En mapp som heter "_MACOSX" innehåller bilder som har betäckningen JPEG men som när jag försöker öppna så står det "Denna fil går ej att öppnas, Den kan vara skadad eller ha ett filformat som Förhandsvisning inte känner igen"
Snälla kan någon hjälpa mig? Varför verkar bilder hamnat på google drive och varför står det att vissa är skadade???
Har även prövat att hålla in alt och cmd tangenterna för att reparera databas men det gav ej heller bilderna tillbaka!
 
 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

något som heter "iPhoto-bibliotek.photolibrary" är detta mitt iPhoto bibliotek?

 

Ja.

 

Ladda ner detta och lägg det i mappen Bilder. Öppna sedan iPhoto med alt-knappen nedtryckt och välj detta bibliotek.