Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Uppgifter: Ny Mac Mini siktar in sig på proffsen


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

Så det blir en macmini i alla fall?

Citat

 

Mac mini har inte uppdaterats om fyra år. Om du trodde MacBook Air var föråldrad, är Mac mini bara tillgänglig med fjärde generationens Haswell Intel-processorer. .

Bloombergs källor beskriver inte vad vi kan förvänta oss i den nya Mac mini, men de noterar att det kommer att vara riktat till "Pro-segmentet" och entusiast användare som nu använder Mac mini för mjukvaruutveckling, hemma-mediaservrar . Den nuvarande modellen börjar på $ 499 och levereras utan tangentbord, mus eller bildskärm, vilket passar de användarna bara bra.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns det inte lite som att man gör allt för slippa en MacPro. Först en iMac Pro, och nu en Mini Pro... och så kanske de säger sen att folk verkar nöjda med de modellerna, så no more Mac Pro. Ja, de har ju lovat en till 2019 - så det får man ju gå på. Men man får känslan lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fint. Vilket proffs vill ha uppgradering vart femte år eller så? :fane:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas på en lite billigare variant också. Den har ju hittills varit Apples budgetmodell.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det vore superduperklantigt att inte lansera en ny Mini i ett antal versioner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 minuter sedan, e-snobben säger:

Fast om Apple har support på datorerna i 6 år ska man inte behöva byta oftare.

 

Sen får de väl börja tänka lite på miljön också.

De skulle kunna ta gamla (riktiga) Mac Pro'n (<= 2012) och göra uppgraderings kit till den. Nytt MB osv... att man byter ut innanmätet bara. Chassina är ju fruktansvärt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, e-snobben säger:

Jepp, rejäla grejer. Tyvärr inte måttanpassade till Windows PC kort och sånt. MIn står bara och samlar damm och jag funderar som bäst på vad jag ska göra med den.

Sparka igång den igen, såklart. :ThumbsUp:Beroende på hur gammal den än - det är ingen jätte investering för att få den (nästan) up2date.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, e-snobben säger:

Du menar med en sån där "Hack-mac uppdatering eller vad det heter?

 

Ska tillägga att den är från 2006 och inte 2012. Jag tänkte mest på chassit.

Nej, jag menar med vanliga delar som man kan köpa och stoppa i Macen. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18 timmar sedan, Alix säger:

Mini Pro. Låter som amerikanska ligan för professionell dvärgkastning. 

Nytt affärsområde? :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 timmar sedan, e-snobben säger:

Fast om Apple har support på datorerna i 6 år ska man inte behöva byta oftare.

 

Så revolutionerande! Varför satsar inte de andra tillverkarna på samma ide? :fane:

...

Teknikutvecklingen hela tiden framåt. Vilken yrkesperson vill inte ha ett verktyg som ökar produktionen markant? Dels kanske inte alla har sex års intervaller  Och vem vill lita på ett företag som slutar att uppgradera sina produkter. Ska jag köpa in 50 datorer när det verkar som om Apple lagt ner utvecklingen av vissa datorer? Jag skulle tveka två gånger att köpa prylar från ett företag som uppenbarligen inte vet vad det vill.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en Mac mini Late 2012 med grymt snabb i7-CPU. 16 GB RAM (hittills max på ”mobil” plattform, tills senaste MBP kom). Den har till och med Thunderbolt (som givetvis står obrukad). USB 3 används dock. Den har till och med plats för två lagringsenheter (SSD eller HDD). Det är konstigt att denna gamla mini tuffar på som om den vore modern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, Alix säger:

Jag har en Mac mini Late 2012 med grymt snabb i7-CPU. 16 GB RAM (hittills max på ”mobil” plattform, tills senaste MBP kom). Den har till och med Thunderbolt (som givetvis står obrukad). USB 3 används dock. Den har till och med plats för två lagringsenheter (SSD eller HDD). Det är konstigt att denna gamla mini tuffar på som om den vore modern.

OM det är ett svar på mitt inlägg om teknikutvecklingen så är ju Mini 2012 med i7 ett stort undantag. Den har ju nästan 100% mer processorkraft än den kraftfullaste Minin som säljs idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, Axelman säger:

OM det är ett svar på mitt inlägg om teknikutvecklingen så är ju Mini 2012 med i7 ett stort undantag. Den har ju nästan 100% mer processorkraft än den kraftfullaste Minin som säljs idag.

Njaeä, inte egentligen, möjligtvis indirekt. Teknikutvecklingen har inte varit särskilt stor på sex år, däremot (i regel) den kommersiella tillämpningen av den. Men precis som du skriver gör Apple en sämre mini nu än de gjorde innan. Vilket väl är ett undantag, kanske.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Svolder säger:

Rubben: Uppgifter: Ny Mac Mini siktar in sig på proffsen

 

Läste snabbt, hajade till: Uppgifter: Ny Mac Mini siktar in sig på porrfilm

:totaltgalen:

Vi har visst olika referensramar. :devil: 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Svolder säger:

Rubben: Uppgifter: Ny Mac Mini siktar in sig på proffsen

 

Läste snabbt, hajade till: Uppgifter: Ny Mac Mini siktar in sig på porrfilm

:totaltgalen:

Regissör: Thunder Bolt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...