Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Musen fastnar i låst läge


Explorer

Rekommendera Poster

Gång på gång fastnar musen på skärmen, inga kommandon  hjälper att få loss den.

Jag är tvungen att dra ur sladden ur min iMac High Sierra 27"  vänta några sekunder och sen sätta i den igen.

Kan bekymret bero på att jag har för mycket stora mappar på  skrivbordet, eller vad ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

22 minuter sedan, Explorer säger:

Gång på gång fastnar musen på skärmen, inga kommandon  hjälper att få loss den.

Jag är tvungen att dra ur sladden ur min iMac High Sierra 27"  vänta några sekunder och sen sätta i den igen.

Kan bekymret bero på att jag har för mycket stora mappar på  skrivbordet, eller vad ?

Det låter snarare som att du kan ha lite för mycket kopplat till datorn.

  1. Prova byt USB-uttag.
  2. Har du många externa USB-enheter? ...prova ta bort dem, så länge, och se om det blev bättre.
  3. Har du många USB-enheter kanske det kan vara läge att skaffa en USB-hub, en som har egen strömförsörjning, så käkar den inte ström fårn datorns matning.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur pass ny är imacen?

Tänker om grafik-kortet börjar spöka och ställer till det för dig, gäller då 2011 och tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Njae, min iMac är, som det står på min sida, sent 2016.  Köpte januari 2017.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ModEric, det är möjligt , att jag har för många USB- anslutningar. Fast musen proppar jag in direkt i chassiet, bak.  Utan omväg över någon hub.  Jag ska prova mig fram, tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Explorer säger:

ModEric, det är möjligt , att jag har för många USB- anslutningar. Fast musen proppar jag in direkt i chassiet, bak.  Utan omväg över någon hub.  Jag ska prova mig fram, tack.

Ofta sitter de parvis och blir tilldelade ström på samma sätt. Om ena uttaget tar all ström, kan den andra hoppa ur. Hoppas det löseer sig. :crossfingers::yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

8 timmar sedan, Explorer säger:

Njae, min iMac är, som det står på min sida, sent 2016.  Köpte januari 2017.

Om du kollar på "om den här datorn". Vad står det då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Mattiasgbg säger:

Av rubriken att döma låter det som fittkramp.

:rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
2018-08-13 på 10:58, Explorer säger:

ModEric, det är möjligt , att jag har för många USB- anslutningar. Fast musen proppar jag in direkt i chassiet, bak.  Utan omväg över någon hub.  Jag ska prova mig fram, tack.

Nej, det gick inte med ny hub med egen strömförsörjning.  Jag prövade till sist med att köpa en ny mus, min favorit alla kategorier Logitech M500 på Webbhallen för bara 349, dessutom.  Sen är nu allt okay !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...