Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone X överhettning/varm


Cyril

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har en rätt ny iPhone X, ca 2 månader som jag aldrig haft några problem med.

 

Nu helt plötsligt blir min telefon väldigt, väldigt varm (kring kameran) vid användning. Det är till och med så att telefonen känns lite ljummen även fast den legat orörd/i viloläge i flera timmar. Och batteriet slukas väldigt fort.

 

Vad kan detta bero på och vad är lösningen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det har jag inte.

 

Jag har dessutom fabriksåterställt, stängt av bakgrundsuppdateringar med mera men inget hjälper. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18 minuter sedan, Cyril säger:

Nej, det har jag inte.

 

Jag har dessutom fabriksåterställt, stängt av bakgrundsuppdateringar med mera men inget hjälper. :(

Reklamera! 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Befinner du dig på annan plats än du brukar? Dålig mobiltäckning kan göra att telefonen sliter med uppkopplingen och blir väldigt varm. Jag får det värmefenomenet med min X när jag är i sommarstugan där täckningen är sporadiskt usel. 4G en pinne men varken 3G eller 2G. Jag har dock fiber där och kan använda WiFi-samtal och mobilnätet avstängt så drar telefonen mindre ström och blir inte varm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant!

Jag bor visserligen på landet med dålig täckning. Men det har jag ju gjort sedan dag 1. Så känns spontant som om jag borde upplevt det problemet tidigare då. Men jag ska ha det i åtanke!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...