Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Söker program för samma mejl till flera mottagare


Raphael

Rekommendera Poster

Halloj alla glada! (och andra med :) )

Det har uppstått ett behov hos mig att skicka ut mejl med bilaga till flera mottagare, men jag vill inte att de ska se varandras e-postadresser. Vill inte skicka med en massa e-mail adresser som "dold kopia" heller. Vill att varje mottagares adress ska stå som mottagare. 

Så då verkar ju bulk mejlare vara ett alternativ. Jag har mejl-adresserna i ett Excel-dokument som kan läsas in. 
Jag har tittat lite på möjligheterna i MS Word för det kan ju köra mail-merge även för e-mail, och läsa in adresser från Excel, men det verkar bara vara ihop med Outlook och då måste jag ha Professional vilket jag inte har köpt... Så jag har inte Outlook. 

Erkänner att jag har noll koll på mejlprogram för bulk-mejl. :) 
Vad göra? 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ger det dig detta något i Mail ?

 

 

Skärmavbild 2018-08-04 kl. 07.59.48.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pochahontas, inte är vad jag söker tyvärr den visar skickar med alla adresser i gruppen på Till eller Dold kopia. Det vill inte jag. Vill att varje mottagare ska få ett mejl och med bara sin adress som mottagare. 

 

Begekand, jag har tittat på DirectMail men känner mig osäker. Fungerar det bra för dig, vad gillar du med programmet? Det verkar som att man skickar via deras server? Jag vill att mottagarna ska se det kommer från mig, min e-post/server. Går det att ordna?

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Direct Mail kan vara det jag söker, det var ett bra tips. Ser att det är gratis för max 150 adresser per månad och det är ungefär så många adresser som jag har. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

53 minuter sedan, Raphael säger:

Pochahontas, inte är vad jag söker tyvärr den visar skickar med alla adresser i gruppen på Till eller Dold kopia. Det vill inte jag. Vill att varje mottagare ska få ett mejl och med bara sin adress som mottagare. 

 

Ok, haft liknande problem som kassör i olika föreningar. 

 

 

53 minuter sedan, Raphael säger:

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Direct mail kan skicka via sin egen server eller direkt. Mottagaren ser ingen skillnad. Deras server fungerar det ibland bättre med och blir godtagen av mottagares servrar som annars nekar i tron att det är spam

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag kollat. Att skicka via sin egen server kostar 2 600 kr, så det är otänkbart. Skicka via deras server kostar 133 kr i månaden över 50 mejl per månad. Jag har ingen lust att betala det eftersom jag inte har något behov av att skicka varje månad utan bara kanske ett par gånger per år. Så det känns som onödiga pengar. Tjänsten verkar bra för den som har ett större behov än jag har. 
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu hittade jag ett till alternativ: 1 000 adresser för 30 USD. Jag tog det. Kommer ta ett tag innan jag når upp till det, men jag kände att jag sparar enorm tid på att låta den ta hand om det än att jag skickar varje mejl manuellt. 

Det är en brist hos Apples mjukvara att man inte kan göra det med dem. Microsoft har e-mail merge med Excel -> Word -> Outlook, tycker Apple borde ha samma för Numbers/Kontakter -> Pages -> Mail, men Apple har bara vanlig Mail Merge - alltså för brev som man skickar i vanliga kuvert. Å andra sidan så vill väl Apple inte riktigt konkurrera med MS Office. De har helt klart delat upp marknaden mellan sig. :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...