Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

"Restarting may cause other users..."


paulie_Walnuts

Rekommendera Poster

paulie_Walnuts

Varje gång jag ska starta om min Macbook Pro får jag meddelandet: "Restarting may cause other users logged into this computer to lose unsaved changes".

Detta är naturligtvis en smart funktion om min flickvän har något program öppet. Men detta meddelande dyker ju upp trots att inget program öppet i hennes konto.

Nog fan borde väl Mac OS känna av att hennes konto är helt blankt och att inget pågår där? 

Och inte nog med det: det räcker inte ens med att skriva in lösenordet, man måste även skriva in användarnamnet. Vad är poängen med det?

Jag är rejält trött på det här och har inte lyckats hitta något sätt att bli av med skiten, som inte innebär kod i Terminal, vilket jag inte är så pigg på.

Nån som har nåt tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, logga ut ur hennes konto innan datorn stängs av. Det sker massor av kontospecifika processer så länge man är inloggad. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

paulie_Walnuts

Ja det är ju så klart ett alternativ. Men att man ska behöva det är ju sjukt irriterande.

Det må ske en massa kontospecifika processer, men inget som påverkar hennes filer på något som helst sätt, eller hur? Alltså: Helt onödigt och windowsirriterande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Omstarter är ju inte något man normalt ska behöva göra särskilt ofta. Så det borde inte vara ett så stort problem. Dessutom ska då annan användare hunnit logga in, utan att logga ut, mellan varje omstart. Kanske kan du be henne att logga ut när hon använt datorn eller sätta på automatiskt utloggning. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

paulie_Walnuts

Det är så mycket problem med Mac OS nu för tiden, framför allt relaterat till Icloud, att jag ibland testar omstart för att lösa dem. Och då hinner man bli irriterad på den här grejen.

Men, jag kan så klart be henne logga ut. Märkligt nog har jag inte tänkt på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

>Inställningar >Säkerhet och integritet >Avancerat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

paulie_Walnuts
2 minuter sedan, polken säger:

>Inställningar >Säkerhet och integritet >Avancerat

 

Det löser ju problemet eftersom hon är inne så pass sällan. 

Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • sevensleeper changed the title to "Restarting may cause other users..."
sevensleeper

Redigerar ämnet. // sevensleeper

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...