Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Utökat minne?


johan.almsen

Rekommendera Poster

johan.almsen

Hej. En försäljare lurade på min fru en iPhone 6 med bara 16 GB minne för ett par år sen. Jag har försökt hitta svar redan på frågan men utan resultat, så: går det att utöka minne på en iPhone, typ som i Android när man bara sätter in ett nytt minneskort? Eller är det kört?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, johan.almsen säger:

Hej. En försäljare lurade på min fru en iPhone 6 med bara 16 GB minne för ett par år sen. Jag har försökt hitta svar redan på frågan men utan resultat, så: går det att utöka minne på en iPhone, typ som i Android när man bara sätter in ett nytt minneskort? Eller är det kört?

Tyvärr, det är kört.

Köp en ny(are) och sälj den gamla. Eller rensa bland bilder, appar och annat. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • sevensleeper changed the title to Utökat minne?
marcushedenstrom
2 minuter sedan, johan.almsen säger:

Hej. En försäljare lurade på min fru en iPhone 6 med bara 16 GB minne för ett par år sen. Jag har försökt hitta svar redan på frågan men utan resultat, så: går det att utöka minne på en iPhone, typ som i Android när man bara sätter in ett nytt minneskort? Eller är det kört?

Nej. Det är inget man kan göra som lekman i alla fall.

 

För övrigt går det inte alltid att sätta i ett minneskort i "Android" heller. Det beror på vilken telefon du har. Bara för att vara petig. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stereotypen

Generel regel:

 

Köp INTE Apples "billigaste", den är oftast mest kompromissad med minst lagringsutrymme.

Köp alltid minst 32Gb när det gäller "lur", och alltid minst 256Gb lagring på "lappis".

 

Många som går på den niten, att köpa för lite utrymme.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle vilja påstå att 32 GB är inte mycket att hänga i julgranen heller. 64 GB är nog minimum om man vill ta lite bilder och ha en bunt appar och ändå ha marginal.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper
2 minuter sedan, Axelman säger:

Skulle vilja påstå att 32 GB är inte mycket att hänga i julgranen heller. 64 GB är nog minimum om man vill ta lite bilder och ha en bunt appar och ändå ha marginal.

Håller med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
22 minuter sedan, Stereotypen säger:

Generel regel:

 

Köp INTE Apples "billigaste", den är oftast mest kompromissad med minst lagringsutrymme.

Köp alltid minst 32Gb när det gäller "lur", och alltid minst 256Gb lagring på "lappis".

 

Många som går på den niten, att köpa för lite utrymme.

 

För mig är det 64GB och 512GB som gäller. :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade 16 Gb under många år, nu räcker 32 Gb gott och väl. :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dottern klarar sig bra på 16 GB, det skulle jag också. Fast mina Iphone har 32 GB. Men det är väl en fråga om vilka vanor man har. Att säga att 16 eller 32 GB inte skulle räcka åt någon är sannerligen att ta i i överkant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jobbtelefonen har 16GB, privata 32GB. Gott om ledigt utrymme på båda (6 resp 26 används). På den privata har jag flera GB offline-kartor, som jag skulle kunna slänga om det blev kris.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

Ja, självfallet handlar det om behov, som med allt annat. :) 

 

Jag har runt 7000 bilder och runt 300 filmer i mobilen och en rad spellistor på Spotify i offlinesynk. Skulle jag inte ha det så skulle 16 GB räcka. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, sevensleeper säger:

 

Jag har runt 7000 bilder och runt 300 filmer i mobilen 

Varför då?

Jag menar, på den pytteskärmen ser man väl ändå inget vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper
35 minuter sedan, Telly82 säger:

Varför då?

Jag menar, på den pytteskärmen ser man väl ändå inget vidare.

Allt som jag dokumenterat med mina iPhones genom åren ligger kvar. Så, bilderna och filmerna är tagna med telefonen. :D Jag har självfallet kopior så jag kan kika på min 27-tummar. ;) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18 minuter sedan, sevensleeper säger:

Allt som jag dokumenterat med mina iPhones genom åren ligger kvar. Så, bilderna och filmerna är tagna med telefonen. :D Jag har självfallet kopior så jag kan kika på min 27-tummar. ;) 

Jag undrar som Telly- ”Varför det?”

 

16 eller 32GB räcker gott... om man spar undan det som inte behöver finnas på fånen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

25 minuter sedan, sevensleeper säger:

.....jag kan kika på mina 27-tummar. ;) 

Hmmm...... själv har jag bara 10.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper
2 minuter sedan, boevil säger:

Jag undrar som Telly- ”Varför det?”

För att jag vill ha alla bilder och filmer lättillgängligt. :ThumbsUp: Jag kollade nu, jag har 30,9 GB i Photos.

 

5 minuter sedan, boevil säger:

16 eller 32GB räcker gott... om man spar undan det som inte behöver finnas på fånen.

Den enda 16 GB jag ägt var för 10 år sedan, jag skulle aldrig vilja hamna i ett läge att jag inte har plats i telefonen. :)  

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper
1 minut sedan, Axelman säger:

Hmmm...... själv har jag bara 10.

Menade, tro de eller ej min iMac. ;) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utöka icloudkontot och lagra där är ett alternativ. Annars finns USB-minne med lightning-kontakt. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...