Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

High Sierra vs Samsung SSD?


johan.almsen

Rekommendera Poster

johan.almsen

Hej. Jag har hört rykten om att senaste uppdateringen av MacOS inte är kompatibel med annat än originalhårddiskar. Nån som vet om det stämmer? Jag har just installerat om High Sierra på min Samsung SSD, och inget är vad det var... Det ser ut som en äldre version av OS, plus att jag får meddelandet att "Den här versionen av Safari stöds inte längre". När jag kollar Om den här datorn så säger den Version 10.9.5, men när jag kollar App Store så är High Sierra 10.13.5 installerad.

 

Ska jag installera om High Sierra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fel. Jag har HS på en Samsung-SSD.

 

Förmodligen har du gjort en internetåterställning och därmed råkat installera den Mac OS X som datorn en gång levererades med.

 

Glöm inte aktivera TRIM efter installation av HS:

 

sudo trimforce enable

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

Jag instämmer med föregående talare, det funkar bra utan originaldisk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

johan.almsen

Tack för svar! Problemet är ju att i App Store står det att High Sierra redan är installerad, vilket inte stämmer med "Om den här datorn"...

 

I programbläddraren ligger det en installationsfil till High Sierra. Ska jag installera om?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, johan.almsen säger:

Tack för svar! Problemet är ju att i App Store står det att High Sierra redan är installerad, vilket inte stämmer med "Om den här datorn"...

 

I programbläddraren ligger det en installationsfil till High Sierra. Ska jag installera om?

Ja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

johan.almsen

Alltså. Jag har suttit timtals med Apples telefonsupport för att lösa mitt datorproblem. Här identifierades det i princip direkt till en solkig SATA-kabel, och dessutom kunde ni guida mig omgående med installation. Ni är guld. Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stereotypen

Låter som kabeln kommit fram och allt är OK nu.

 

Bra jobbat!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...