Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Textstorlek i Finder


Mårten Hagberg

Rekommendera Poster

Mårten Hagberg

Textstorleken i Finder sparas inte efter justering. Vid datorstart är textstorleken i Finder 16. Jag justerar storleken till 12 i "Innehåll" / "Visa visningsalternativ" men när jag startar dator nästa gång är textstorleken åter 16!

Operativsystemet är High Sierra (10.13.5), senaste uppdatering gjord. Jag vill ha 12, inte 16. Det måste väl finnas ett sätt att få en textjustering att gälla en gång för alla, eller...?

Mårten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, Mårten Hagberg säger:

Textstorleken i Finder sparas inte efter justering. Vid datorstart är textstorleken i Finder 16. Jag justerar storleken till 12 i "Innehåll" / "Visa visningsalternativ" men när jag startar dator nästa gång är textstorleken åter 16!

Operativsystemet är High Sierra (10.13.5), senaste uppdatering gjord. Jag vill ha 12, inte 16. Det måste väl finnas ett sätt att få en textjustering att gälla en gång för alla, eller...?

Mårten

Välkommen till forumet. :yeahbaby:

 

Edit:

<snip />

Sorry, läste fel... Trodde du menade ett annat ställe än Finder.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Mårten Hagberg

Jag kan inte macen så djupt så vad

Edit:

<snip />

betyder vet jag inte. Var jag kan justera textstorleken spelar ingen roll i mitt fall bara jag kan göra justeringen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 timmar sedan, Mårten Hagberg säger:

Jag kan inte macen så djupt så vad

Edit:

<snip />

betyder vet jag inte. 

Det har med forumet att göra. Eric kom på att han postat ett irrelevant "svar" och klippte bort det när han redigerade inlägget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2018-07-02 på 22:43, Mårten Hagberg säger:

Textstorleken i Finder sparas inte efter justering. Vid datorstart är textstorleken i Finder 16. Jag justerar storleken till 12 i "Innehåll" / "Visa visningsalternativ" men när jag startar dator nästa gång är textstorleken åter 16!

Operativsystemet är High Sierra (10.13.5), senaste uppdatering gjord. Jag vill ha 12, inte 16. Det måste väl finnas ett sätt att få en textjustering att gälla en gång för alla, eller...?

Mårten

Förr kunde man kasta plist-filen och börja om på nytt. Har inte testat det på evigheter. Sökväg:

 

dump.png.feebee5afc2e234a2a719caed7f7b03a.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Mårten Hagberg

Att ta bort filen "com.apple.finder.plist" hjälpte inte☹️

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...