Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem med familjedelning i MacBook Pro


Gäst LisenE

Rekommendera Poster

Gäst LisenE

Hej!

Jag har en relativt nyinköpt MacBook Pro 2017 där jag inte kan använda mig av familjedelning med funktionen "Be om köp".

Jag har felanmält till Apple, som sedan november regelbundet svarar att man inte har kunnat lösa problemet utan fortsätter jobba med en lösning. 

Är det något allmänt känt fel som Apple mörkar?

Hur ska jag gå vidare?

 

Vänligen,

Lisen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ditt Apple id du använder i din nya MacBook Pro 2017 är alltså familjekopplat och om jag förstår dig rätt är du ett barn eftersom du måste be om inköp och det fungerar alltså inte?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst LisenE

Det problem jag som förälder har är att min barn inte kan ladda ner appar på sitt apple-id då funktionen ”Be om köp” är aktiverat. 

Är detta något allmänt känt fel för Mac Book Pro? 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, LisenE säger:

Det problem jag som förälder har är att min barn inte kan ladda ner appar på sitt apple-id då funktionen ”Be om köp” är aktiverat. 

Är detta något allmänt känt fel för Mac Book Pro? 

 

Är fullständigt normalt när du sätter ingång familjedelning att barnen måste be om om köp.

Det är det som är vitsen med med familjedelning att kunna styra vad barnen laddar ner.

 

Går att stänga av under Systeminställningar - iCloud - "Hantera Familj" - klicka på barnen och bocka ur "Be om köp"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...