Gäst LisenE Postad 2 juli, 2018 Share Postad 2 juli, 2018 Hej! Jag har en relativt nyinköpt MacBook Pro 2017 där jag inte kan använda mig av familjedelning med funktionen "Be om köp". Jag har felanmält till Apple, som sedan november regelbundet svarar att man inte har kunnat lösa problemet utan fortsätter jobba med en lösning. Är det något allmänt känt fel som Apple mörkar? Hur ska jag gå vidare? Vänligen, Lisen Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SirKnasen Postad 3 juli, 2018 Share Postad 3 juli, 2018 Ditt Apple id du använder i din nya MacBook Pro 2017 är alltså familjekopplat och om jag förstår dig rätt är du ett barn eftersom du måste be om inköp och det fungerar alltså inte? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst LisenE Postad 3 juli, 2018 Share Postad 3 juli, 2018 Det problem jag som förälder har är att min barn inte kan ladda ner appar på sitt apple-id då funktionen ”Be om köp” är aktiverat. Är detta något allmänt känt fel för Mac Book Pro? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
lappen71 Postad 3 juli, 2018 Share Postad 3 juli, 2018 5 timmar sedan, LisenE säger: Det problem jag som förälder har är att min barn inte kan ladda ner appar på sitt apple-id då funktionen ”Be om köp” är aktiverat. Är detta något allmänt känt fel för Mac Book Pro? Är fullständigt normalt när du sätter ingång familjedelning att barnen måste be om om köp. Det är det som är vitsen med med familjedelning att kunna styra vad barnen laddar ner. Går att stänga av under Systeminställningar - iCloud - "Hantera Familj" - klicka på barnen och bocka ur "Be om köp" Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Arkiverat
Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.