Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Fickludd i lightningport och 3,5 mm uttag iPhone 6


kenla

Rekommendera Poster

Min telefon började krångla så mamma och andra kunde inte höra så bra vad jag sa när jag pratade i headset anslutet via 3,5 mm uttaget och via CarPlay i bilen anslutet via lightningport.

Lyste med lampa i lightningport och 3,5 mm uttag men såg inget ovanligt där. Fixade till ett verktyg av ett gem och fiskade i portarna och ut kom det ganska mycket fickludd. Höll på tills det inte kom ut mer fickludd och sedan testade jag telefonen och den fungerade perfekt.

 

Försöker nu lära om från att alltid ha stoppat ner telefonen i jeansfickan med lightningport uppåt till att vända telefonen så lightningport alltid är neråt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Bra tips.

 

Det får man göra nån gång i månaden. Jag har alltid "iPhone Fickludd Extraction Tool" (a.k.a. tandpetare) nära till hands. :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

En liten sak som kan vara bra att veta är att man måste vara väldigt försiktig när man petar med något i lightningporten.

Jag har gjort detta med min Iphone 8plus varannan vecka sen jag köpte den. Men för någon månad sedan så måste jag ha råkat böja in något av stiften, för nu tar den inte emot laddning längre. Är den avstängd och man trycker in en lightning kabel så startar telefonen men den laddar inte. 

Så nu förlitar jag mig på trådlös laddning! ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...