Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Apple tv och mobilt bredband


Anna Bergvall

Rekommendera Poster

Anna Bergvall

Hej

Är det någon som vet om jag kan koppla min apple tv till mitt mobila bredband? Vi ska resa till Bali när det är fotbolls vm och mina pojkar vill såklart kunna se matcherna på svt play och tv 4 play. Tänkte om jag tar med apple tv och mitt mobila bredband, går det att koppla ihop det med befintlig tv på plats tro?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stereotypen

Beror ju på om aktuell TV har HDMI - annars är det inte möjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan tänka mig att roamingkostnaderna är bortom denna värld med ett svenskt mobilt bredband i Indonesien men din operatör kanske mot förmodan har någon bra avtal där borta?

 

*edit* Har stött på flera hotell-TV:n med spärrade/låsta HDMI-ingångar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åsså kan man hoppas att på Bali visas 'rätt' matcher. Kan gott tänka mig att svtplay och tv4 play inte kan ses utomlands. Tror  att du måste  köpa en vpn-tjänst med en proxy i Svedala som gör att du befinner dig just där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Anna Bergvall säger:

Hej

Är det någon som vet om jag kan koppla min apple tv till mitt mobila bredband? 

Tekniskt sett ska det väl inte vara något problem, men det är säkert riktigt dyrt. Med Telia kostar det 99 kr för 50 MB och det ser man inte TV länge med. En timmes TV är väl (i runda tal) 1 GB, dvs 1000 MB. Det kostar alltså 25*99 spänn att se en timme TV.

 

Har inte hotellet gratis WiFi? Det borde väl lösa just DETTA problem.

Men sedan kan du nog inte se matcherna där borta utan VPN.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Telly82 säger:

Tekniskt sett ska det väl inte vara något problem, men det är säkert riktigt dyrt. Med Telia kostar det 99 kr för 50 MB och det ser man inte TV länge med. En timmes TV är väl (i runda tal) 1 GB, dvs 1000 MB. Det kostar alltså 25*99 spänn att se en timme TV.

 

Har inte hotellet gratis WiFi? Det borde väl lösa just DETTA problem.

Men sedan kan du nog inte se matcherna där borta utan VPN.

 

 

Problemet är att på många hotel måste man in på en hemsida för att logga in på deras wi-fi med en enhet man ska använda. 

Så det är ganska så kört. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, lappen71 säger:

 

Problemet är att på många hotel måste man in på en hemsida för att logga in på deras wi-fi med en enhet man ska använda. 

Så det är ganska så kört. 

Tänkte inte på det.

Men då får man väl ha en bärbar dator med sig, eventuellt med HDMI-anslutning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken sorts hårdvara använder ditt mobila bredband? Är det en USB-pinne så måste den kunna anslutas till Apple tv, vilket jag inte tror stöds. Är det en trådlös router ex https://www.netonnet.se/art/dator/natverk/mobilt-bredband/tp-link-m7350-v-4/249528.9516/ så bör det inte vara något problem.

 

Jag skulle personligen föredra att ta med en surfplatta istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...