Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone är avaktiverad


Tux

Rekommendera Poster

Har pga för många felaktiga inloggningsförsök fått meddelandet: iPhone är avaktiverad, anslut till iTunes".

 

Men när jag gör det kommer en dialogruta med texten: "Tillåt åtkomst genom att svarar på din iPhone".

 

Men det händer inget i telefonen, ingen respons så att säga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Meddelandet/koden kommer väl på en annan enhet.

har du inte fler enheter kopplade till ditt konto?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, SirKnasen säger:

Sätt den i återhämtningsläge

https://support.apple.com/sv-se/ht201263


Tack! Ja, nu kom jag lite längre. Dock möttes jag efter omstart att iPhone är avaktiverad, och att jag ska försöka igenom en timma.
Men det kanske ska vara så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, boevil säger:

Meddelandet/koden kommer väl på en annan enhet.

har du inte fler enheter kopplade till ditt konto?

 

Tack för svar! Nej, bara min iPhone är inkopplad. Dock slog det mig att vi körde backup på ena dotterns iPhone på samma dator. Men visst klarar väl iTunes av att hantera flera telefoner?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Tux säger:


Tack! Ja, nu kom jag lite längre. Dock möttes jag efter omstart att iPhone är avaktiverad, och att jag ska försöka igenom en timma.
Men det kanske ska vara så.

Nej, du ska mötas av totalåterställd telefon. Så en vit skärm med Hello eller något liknande och tryck på hemknappen för att fortsätta

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 minuter sedan, SirKnasen säger:

Nej, du ska mötas av totalåterställd telefon. Så en vit skärm med Hello eller något liknande och tryck på hemknappen för att fortsätta

 

Ok, nä, så blir det inte. Jag kommer tillbaka till "iPhone är avaktiverad, anslut till iTunes".

Jag har testat "Uppdatera" 3 ggr nu, men kommer komme bara tillbaka till: "iPhone är avaktiverad, anslut till iTunes".

 

Så det är bara att glömma fotografierna och klicka på "Återskapa" då, antar jag.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis, uppdatera kommer inte hjälpa. Du måste återställa telefonen.

Så ja, fotografier och övrigt innehåll i telefonen är bara att glömma om du saknar backup.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

24 minuter sedan, SirKnasen säger:

Precis, uppdatera kommer inte hjälpa. Du måste återställa telefonen.

Så ja, fotografier och övrigt innehåll i telefonen är bara att glömma om du saknar backup.

 

Oki, illa! Men tack för din hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...