Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mjukvara i massor: Det här fick vi se på Apples WWDC-event


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

Fokus på stabilitet och förbättringar och färre nyheter? Inte precis. Räknenissen Cook vill att vi ska plocka fram plånboken. Och strör köttben åt de som uppskattar iosifieringen (IOS-appar kommer till Macen, kan man tänka sig!). Eftersom Mojave inte stöder 32-bitarsprogram så är det stopp för mig här, på High Sierra. Trots att min mini klarar Mojave. Jag är inte ett dugg ledsen över det. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper
6 timmar sedan, Alix säger:

Eftersom Mojave inte stöder 32-bitarsprogram så är det stopp för mig här, på High Sierra. Trots att min mini klarar Mojave. Jag är inte ett dugg ledsen över det. :) 

Vad får dig att stanna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper
45 minuter sedan, Alix säger:

IOS 12 verkar då bättre. Gör äldre enheter snabbare. Bland annat.

Ja det var väldigt positivt. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, Alix säger:

Fokus på stabilitet och förbättringar och färre nyheter? Inte precis. Räknenissen Cook vill att vi ska plocka fram plånboken. Och strör köttben åt de som uppskattar iosifieringen (IOS-appar kommer till Macen, kan man tänka sig!). Eftersom Mojave inte stöder 32-bitarsprogram så är det stopp för mig här, på High Sierra. Trots att min mini klarar Mojave. Jag är inte ett dugg ledsen över det. :) 

 

7936CC0D-774B-4B03-89A0-EC66786D27BD.jpeg

4AEBF3DF-4EC6-4DE6-B00E-0E9C22C667B5.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper
16 minuter sedan, Alix säger:

32-bitsprogram.

Jo, det är jag med på. :) Vilka? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper
14 minuter sedan, Alix säger:

Mycket talande! :D 

Haha! Ja verkligen! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

29 minuter sedan, sevensleeper säger:

Jo, det är jag med på. :) Vilka? 

Nedanstående. Viktigast är en del tjänster för min skrivare. Utöver det QT 7 som jag har Pro-versionen av. Apples egen dvd-spelare kan också noteras, men är inte så viktig. Simplyburns och Findanyfile kanske kommer som 64 bitar, men det är osäkert. Bra nyttoprogram.

 

307169705_dump2.png.cd0d3745a69c8bf078f2e141df8ee528.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

Okej, då är jag med. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, sevensleeper säger:

Okej, då är jag med. :) 

Men, det klart, om allt det där fixas till 64 bitar så... :whistling:  Och Brother är fantastiska på uppdateringar. Min skrivare stöds från Jaguar 10.2.8 och fram till och med High Sierra. Skrivaren är nio år gammal... Så vem vet? :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper
15 minuter sedan, Alix säger:

Men, det klart, om allt det där fixas till 64 bitar så... :whistling:  Och Brother är fantastiska på uppdateringar. Min skrivare stöds från Jaguar 10.2.8 och fram till och med High Sierra. Skrivaren är nio år gammal... Så vem vet? :) 

Hoppas att de uppdaterar då. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, sevensleeper säger:

Hoppas att de uppdaterar då. :) 

Jag med, men jag tror inte att Apple gör det. Men man borde kanske kunna se om dvd-spelare finns med i Mojave?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper
11 minuter sedan, Alix säger:

Men man borde kanske kunna se om dvd-spelare finns med i Mojave?

Säkert, men jag har ingen aning. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, sevensleeper säger:

Säkert, men jag har ingen aning. :D

Nej, det är bara registrerade utvecklare som kan kolla, ännu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Å andra sidan, det finns ingen dvd-spelare i IOS, så varför skulle det får fortsätta få vara en sådan i Mac OS X?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper
6 minuter sedan, Alix säger:

Å andra sidan, det finns ingen dvd-spelare i IOS, så varför skulle det får fortsätta få vara en sådan i Mac OS X?

Oklart. Jag använder inte DVD så jag visste inte ens att det inte fanns. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, sevensleeper säger:

Oklart. Jag använder inte DVD så jag visste inte ens att det inte fanns. :) 

Titta i programmappen. Där finns mycket annat också. :D 

 

dump.thumb.png.f5c099983691f7747cd86b1ff6a74322.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper
12 minuter sedan, Alix säger:

Titta i programmappen. Där finns mycket annat också. :D 

 

dump.thumb.png.f5c099983691f7747cd86b1ff6a74322.png

Jodå, där rotar jag ibland, har dock aldrig lagt märket till DVD-spelaren. :D

 

Se på f*n, jag har den också. ;) 

Screen Shot 2018-06-05 at 09.24.21.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På det hela taget tycker jag att det var en ganska trevlig keynote även om det inte kom någon info om ny hårdvara.

Skönt att se att Apple verkar mena allvar med förnyad fokus på macOS. Ett gemensamt ramverk för appar till båda systemen är bra. 

 

Vad gäller hårdvara så skulle jag inte bli förvånad om Apple håller ett special event i augusti eller september om detta. Ryktena om tex en ny MBA är hyfsat trovärdiga och uppdatering av MBP vet vi att det kommer med säkerhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper
7 minuter sedan, Reefer säger:

På det hela taget tycker jag att det var en ganska trevlig keynote även om det inte kom någon info om ny hårdvara.

Skönt att se att Apple verkar mena allvar med förnyad fokus på macOS. Ett gemensamt ramverk för appar till båda systemen är bra. 

 

Vad gäller hårdvara så skulle jag inte bli förvånad om Apple håller ett special event i augusti eller september om detta. Ryktena om tex en ny MBA är hyfsat trovärdiga och uppdatering av MBP vet vi att det kommer med säkerhet.

Nya macOS ska bli intressant att test.

 

Ny hårdvara är ju lite synd att det inte kom igår, men det ska bli spännande att se vad som kommer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

19 timmar sedan, Alix säger:

Fokus på stabilitet och förbättringar och färre nyheter? Inte precis. Räknenissen Cook vill att vi ska plocka fram plånboken. Och strör köttben åt de som uppskattar iosifieringen (IOS-appar kommer till Macen, kan man tänka sig!). Eftersom Mojave inte stöder 32-bitarsprogram så är det stopp för mig här, på High Sierra. Trots att min mini klarar Mojave. Jag är inte ett dugg ledsen över det. :) 

Lite bilder på vad som väntas i höst

 

F984CB4E-57B9-457A-B7C7-20E012E218C2.png

70625162-EFB5-4014-AB47-A552FB5DBCF2.png

E922BE9A-29EC-4905-B7FB-CC773AB362A3.png

C6CC01F9-C3B7-4D0A-85C2-D1CCB3859E03.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...