Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Flashtrubbel… Urgent!


rastapopoulos

Rekommendera Poster

rastapopoulos

Hej!

 

Sitter just nu med en site i Flash där jag behöver lägga till actionscript för knapplägen, men alla kommandon (goto, stop o s v) är gråmarkerade i knappredigeringsläget i åtgärdsfönstret. Det funkar med tidsslinjescript men inte med knapparna. Har suttit tolv timmar/dag i några dagar nu så jag är rätt trött och kanske har missat något, alla tips emottages med Stor Tacksamhet.

 

Och ja - jag har testat att slänga prefsfilen och starta om programmet. Jag kör f ö Flash MX.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det som jag märkt som skillnad mellan MX och 5.an är ju att man inte lägger sin AS för knappar i vanliga timelinen utan att man tar EDIT och sedan lägger den i redigeringsläget för knappar. Hade liknande problem innan jag kom på det. Testa, hoppas att det kan vara till nån hjälp...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rastapopoulos
det som jag märkt som skillnad mellan MX och 5.an är ju att man inte lägger sin AS för knappar i vanliga timelinen utan att man tar EDIT och sedan lägger den i redigeringsläget för knappar. Hade liknande problem innan jag kom på det. Testa, hoppas att det kan vara till nån hjälp...

Det värsta är att redan jag är i redigeringsläge. Låt oss säga att jag vill lägga till ett AS för händelsen Ned, det är då som alla script är gråa, sålunda ej valbara. Testade t o m med Flashs egen exempelfil "skapa knappar" (filen "buttons.fla" i Lessons/Work Files-mappen), funkar inte där heller…

 

Vad gör man?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rastapopoulos

Förresten funkade det igår av någon märklig anledning…

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rastapopoulos

Finns det något snabbkommando för att återställa alla inställningar till fabriksinställningar i Flash?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...