Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läsa DN på datorn


iMacKalle

Rekommendera Poster

Hoppas jag lagt min fråga i rätt ämneskategori.

 

Jag har prenumererat på DN i alla år, trots att den blivit tunnare och dyrare. Igår när räkningen för nästa års prenumeration kom, fick jag en smärre shock, man ville ha 6336:- vilket jag inte tycker den är värd så jag sa upp prenumerationen, då erbjöd dom mig viss rabatt, men det var fortfarande inte vad jag ville betala för DN så om en månad upphör DN att dimpa ner på hallgolvet. Jag har som prenumerant kunnat se DN på datorn, men jag misstänker att det går inte efter att dom avslutat mig som prenumerant.

 

Jag googlade efter andra alternativ att  kunna se DN eller annan dagstidning på datorn och fann två. Readly och Ztory som man betalar 99:- i månaden och då får man väldigt många tidningar att läsa, tyvärr inte DN men Expressen.

 

Det kanske finns fler. Vad använder ni när ni läser dagstidning på datorn utan att först prenumerera på svindyra papperstidningen. Tacksam för tips.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har de inte en digital prenumeration?

 

Helsingborgs Dagblad har några olika alternativ:

https://prenumerera.hd.se/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

24 minuter sedan, Raphael säger:

Tack Raphael. Jag ringde kundservice och dom berättade att för 99:- i månaden får jag bara artiklarna.

Jag tror jag testar Readly gratis i 14 dagar då får jag Expressen och massor med andra tidningar. 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svt nyheter duger bra för mig, men det lokala utbudet är skralt. Men inget är som att sitta med en prasslande dagstidning. 

 

https://www.svt.se/nyheter/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, Axelman säger:

Svt nyheter duger bra för mig, men det lokala utbudet är skralt. Men inget är som att sitta med en prasslande dagstidning. 

 

https://www.svt.se/nyheter/

 

Tack såg lite tunt ut. Visst vill man ha en prasslande papperstidning trots all trycksvärta och högen med gamla tidningar, men man vänjer sig efter ett tag.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, iMacKalle säger:

 

Tack såg lite tunt ut. Visst vill man ha en prasslande papperstidning trots all trycksvärta och högen med gamla tidningar, men man vänjer sig efter ett tag.

 

 

Jag tycks aldrig vänja mig. Hoppar på tre månader för halva priset med jämna mellanrum på vår länstidning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 minuter sedan, Axelman säger:

Jag tycks aldrig vänja mig. Hoppar på tre månader för halva priset med jämna mellanrum på vår länstidning.

Om man tänker efter blir man förvånad över att det fortfarande finns papperstidningar. Allt jobb för att du och jag skall kunna läsa tidningen i 15 minuter.

Det börjar med att skogsmaskiner avbarkar och avkvistar träd för vidare transport till massafabrik som mal sönder träden som i andra änden kommer ut som tidningspappersrullar som transporteras med specialbyggda långtradare till tryckerierna 100 mil därifrån som gör tidningar av pappersrullarna som sedan transporteras med flyg och långtadare till depåerna i landet där tidningsbuden hämtar sina buntar som lägger tidningarna i brevinkasten. Samma dag kastas tidningen i en returcontainer som kör tidningarna tillbaks till tidningsfabriken. Kostnaderna för denna hantering är enorm som inom kort lär försvinna. Det går ju att läsa tidningen på datorn. 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan meddela att varken Readly eller Ztory går att använda på min iMac utan dom är bara gjorda för iOS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, iMacKalle säger:

Jag har prenumererat på DN i alla år, trots att den blivit tunnare och dyrare. Igår när räkningen för nästa års prenumeration kom, fick jag en smärre shock, man ville ha 6336:- vilket jag inte tycker den är värd så jag sa upp prenumerationen, ...


// ... //

Det kanske finns fler. Vad använder ni när ni läser dagstidning på datorn utan att först prenumerera på svindyra papperstidningen. Tacksam för tips.

För DN, så det mesta på deras webupplaga är ju åtkomligt, och om det ligger bakom deras paywall, så är just deras paywall inte så jättebra. Stäng av javasccript i webläsaren och ladda om sidan. :)

Som rikstäckande tidning... Jag klarar mig bra på det man kan läsa på de 4 stora tidningarnas sidor + SVT och SR. Och sen finns det ju fler nyhets-outlets.

Hade SvD får många år sen. Men när den låg på 1.800,- gav jag upp. Är dålig på att läsa tidingen - spec eftersomd ets om står i den ofta är gamla nyheter. Man får hockey resultaten från Sönd först på Tisd, osv.

Är du forts intresserad av att penumerera på just DN, så kostar det 99,-/månaden. Det är långt från 6,3k.

Såg att de hade ett 6mån rabatterbjudande på 50% just nu, så 49,-/m i ett halvår - sen 99,-.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Att höja en årsprenumeration till 6,3k, känns mer som att de vill att folk slutar med det för att få folk att migrera till webupplagan helt (= 1.200,-/år).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

35 minuter sedan, modEric säger:

För DN, så det mesta på deras webupplaga är ju åtkomligt, och om det ligger bakom deras paywall, så är just deras paywall inte så jättebra. Stäng av javasccript i webläsaren och ladda om sidan. :)

Som rikstäckande tidning... Jag klarar mig bra på det man kan läsa på de 4 stora tidningarnas sidor + SVT och SR. Och sen finns det ju fler nyhets-outlets.

Hade SvD får många år sen. Men när den låg på 1.800,- gav jag upp. Är dålig på att läsa tidingen - spec eftersomd ets om står i den ofta är gamla nyheter. Man får hockey resultaten från Sönd först på Tisd, osv.

Är du forts intresserad av att penumerera på just DN, så kostar det 99,-/månaden. Det är långt från 6,3k.

Såg att de hade ett 6mån rabatterbjudande på 50% just nu, så 49,-/m i ett halvår - sen 99,-.

OK, tack, jag testar med att stänga av JavaScript i Safari och sedan ladda om sidan.

Som redan nämnts ringde jag DN om vad 99:- i månaden innebär och dom svarade att då ser jag bara  nyhetsartiklarna.

 

Det luktar lite som att DN går ekonomiskt dåligt. Många av nyhetsartiklarna är korta utan bilder (Sparkat fotograferna?) Sport-Målservice har man tagit från Expressens och inte alls lika mycket resultat som tidigare. Det kanske är därför dom vill ha 6336:-

 

Att jag prenumererar på DN är för att jag får abstinensbesvär om jag blir utan prasslet till morgonkaffet. Kanske ett besök hos en missbruksenhet i trakten löser problemet.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har sedan länge eSVD för 185/m. Läser den, vid morgonkaffet, på paddan. Den är exakt kopia av papperstidnigen. Men inte alls lika mysigt som papperstidningen. Men..jag bor på två ställen, kan läsa tidningen på bägge ställena utan strul. Dessutom utomlands eller på andra ställen i Svedala. Jag har dock märkt att jag läser papperstidning mer noggrant (eller oxå läser jag slarvigare pga ökad ålder..).

 

Åsså var det det här med skogen som du så riktigt påpekade. Inte så klokt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...