Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Internet försvinner och kommer tillbaka..


Majkii

Rekommendera Poster

Hallå där, nu är man ganska less på att internet fortsätter försvinna mellan 5-20 sekunder och kommer tillbaka, jag har en rätt gammal Zyxel router men den har inte krånglat förut så ( är inte riktigt säker på ifall det har blivit något fel på den senaste tiden ). Har uppdaterat drivrutinerna till nätverkskortet och routern till senaste och använder Windows 10.  Har testat andra Dns servrar också men har inte direkt fungerat. Det jag vet är att ifall jag kopplar min kabel in i väggens modem så fungerar det hur bra som helst att spela men då är problemet att det inte bara är jag som använder mig av internet, men vi har ( Bahnhof Fiber 100/100 ). Det ända alternativet jag såg var att ladda ner Pingplotter men jag förstod inte så värst mycket av det, men här är en screenshot på när jag tappade anslutningen till spelet så det kanske är någon som vet vad problemet kan vara här.

 

 

Namnlös.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stereotypen

Är internettet lika ostsabilt när du använder MacOS?

Att Windows uppför sig illa är ju allmänt känt.......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det fungerar med kabel in i fiberuttaget men inte när du kör routern så tycks det vara routern... Prova med en annan router. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade börjat med att göra en 'reset' på router (sticka in en nål i resethålet, med routern strömsatt och hålla nålen intryckt i 10 sekunder sedansläppa). Den startar då om i fabriksläge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2018-05-17 på 16:29, Raphael säger:

Om det fungerar med kabel in i fiberuttaget men inte när du kör routern så tycks det vara routern... Prova med en annan router. 

Har du några rekommendationer på en bra router men rimligt pris?. Jag tror nog också att det är routern det är fel på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2018-05-17 på 19:14, jan.s säger:

Jag hade börjat med att göra en 'reset' på router (sticka in en nål i resethålet, med routern strömsatt och hålla nålen intryckt i 10 sekunder sedansläppa). Den startar då om i fabriksläge.

Jag har faktiskt testat detta ett par gånger och även varit inne i cmd och kört "flushdns" osv. Men jag tackar för tipset! ?

 

Ps. Jag tror nog att det är routern som det är problem med helt enkelt.. Zyxel P-320w är inte något för 2018 :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är väl tveksamt om detta är lösningen på ditt problem men jag upptäckte när jag nyligen skaffade Bahnhof att jag inte fick en publik IP-adress av Bahnhof så jag fick beställa en här:

https://www.bahnhof.se/support/category/bredband/bestall-publik-ip/245

 

Trafiken routas kanske lite annorlunda med en riktig publik IP-adress? Kanske kan vara värt ett försök?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har Airport Express och nöjd med den. Fungerat i många år. Min är så gammal så den ser ut som en nätadapter man sticker direkt i uttaget. :) Den är definitivt över 10 år. :) Säkert 12 år gammal. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...