Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Val av extern HD


jayko

Rekommendera Poster

Står inför ett inköp av en extern hårddisk... sysslar med relativt avancerad musikproduktion... vad ska jag välja?

LaCie och Maxtor är ju stora märken... Men egentligen.. vad är det med dom som är så bra?

Det sitter ju vanliga diskar i ändå...

 

Skulle jag få ut mindre prestanda/pålitlighet om jag köpte en tjocking-disk löst och själv monterade in den i en låda? Man måste ju självklart tänka på kylning och så men ändå... Blir inte det senare alternativet billigare?

 

Hur kommer det sig att LaCie och Maxtor har blivit så stora på hårddisk-marknaden?

FW400 är ju alltid FW400.... 7200rpm är ju alltid blablabla...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst iMatte

Jag köpte en Maxtor OneTouch II (200GB/8MB cache/7200 RPM Firewire/USB 2.0) för 1550:- (alltså med både USB 2 och FW 400) som jag är supernöjd med. Jag vet inte var du skulle kunna hitta en lös HD och ett kabinett för mindre pengar.

Med min disk fick jag dessutom Retrospect Backup, inklusive ett specialscript som gör att man kan köra skräddarsydd backup till disken, bara genom att trycka på knappen på fronten. Faktiskt helt perfekt; varje gång man lämnar datorn är det bara att trycka på knappen och vips, får man en backup på det senaste jobben.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...