Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Förrvirrad


Fredrik S

Rekommendera Poster

Nu har jag börjat bli tveksam till köp av Mac Mini

 

jag har nu under ett halvår sparat så mycket jag har kunnat för att kunna köpa en Mini.

Så hittade jag ett erbjudande på Macoteket på en Mini, så den får det väl bli.

Men är det nån mening med det? Eftersom jag läste här att leveranstiden har ökat, kommer det en uppdatering då? Och ska man vänta i ett år till så att man får en Inter Mac? Jag vet inte om jag orkar med PC:n ett år till...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådana erbjudanden som Macoteket har just nu kommer i stort sett enbart när nya produkter är i antågande för att sälja ut lager. Om jag vore du skulle jag vänta ett par veckor. Kommer det en ny Mini så får du troligtvis med 512 MB RAM, bättre grafikkort och en något snabbare processor till samma eller lägre pris. Att vänta ett år bara för att få en intelprocessor i tycker jag inte att du ska göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Fredrik

Tveka inte, utan beställ . :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Fredrik

Tveka inte, utan beställ .  :D

152212[/snapback]

 

Lyssna inte på den gamla indianen Fredrik. Han har tydligen blivit så gammal och gaggig att han inte längre ens kan tyda de mest säkra tecknen på att en uppgraderad Mac är i antågande, nämligen erbjudanden och förlängd leveranstid. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
Lyssna inte på den gamla indianen Fredrik. Han har tydligen blivit så gammal och gaggig att han inte längre ens kan tyda de mest säkra tecknen på att en uppgraderad Mac är i antågande, nämligen erbjudanden och förlängd leveranstid.  ;)

152218[/snapback]

 

:lol::lol:

 

Nä, i nuläget hade jag också väntat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ni någonaning om när den nya Macen kan komma att släppas? Är det inom en veckas tid eller några månader? Och finns det nån sida med rykten. Jg har sett nånstans att det finns en sida som visar när modellen senast blev uppdaterad och kommenterar då om det är lönt att köpa. Kan någon ge mig den adressen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
Har ni någonaning om när den nya Macen kan komma att släppas? Är det inom en veckas tid eller några månader? Och finns det nån sida med rykten. Jg har sett nånstans att det finns en sida som visar när modellen senast blev uppdaterad och kommenterar då om det är lönt att köpa. Kan någon ge mig den adressen?

152264[/snapback]

 

Augusti brukar väl vara en typisk släppmånad.

Här är guiden: http://buyersguide.macrumors.com/

 

Säger inget direkt om minin, tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är möjligt !

Går också och avvaktar med nyinköp, men hur länge man än väntar så kommer det alltid en nyare, efteråt, eller hur.

 

Frågan man ska ställa, vad ska du ha din burk till!

Surfa kan du göra på en gammal 4400, ska du jobba med avancerade program ska du köpa en G5:a.

 

En Mac Mini är vad den är, en liten hemmadator.

Du kan lika gärna köpa en gammal G4:a för 3000:- och ha lika kul med den.

Sen kan du meka mer med den än vad du kan med en mini.

Köpa grafikkort, massa minne, sätta in fyra hårddiskar och annat jox.

 

Mac Mini är en liten konservburk utan öppnare. Men en bra konservburk givetvis -_-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Minin är rätt trevlig, tycker jag. Köper man den får man ju dessutom Tiger och garanti, vilket man inte får med G4an. Sen får man ju aldrig en G4a i samma prestandaklass för 5000. Eller jo, kanske, men inte mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då väntar jag till skolan börjar igen dårå. Tror jag i alla fall.

 

Kommer nog att använda den för lite programering, surfning, iTunes och lite bildbehandling, så jag tror att en Mini med 512 MB minne borde klara av det!

 

Eller så tänker jag över natten och köper en nu ialla fall. Får bli en ny sen när x86 Macarna kommer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror att en Mini blir en bra dator att sitta och peta på tills Intel-övergången är någorlunda klar. Ska avvakta dom senaste ryktena och se hur det utvecklar sig under helgen, är det inget revolutionerande köper jag en på måndag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla dagens macar uppfyller mina behov med råge :P

 

Vill bara ha en "snygg" dator :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har tänkt över maten nu iaf. Macoteket har ju ett suveränt erbjudande som gårut på fredag. Man får Airport, Bluetooth & 512 mb minne för 5700:-, 5400 med studentrabbaten...

Och det är billigt i jämförelse med AppleStore. Även fast man får CSN-rabbat där.

 

Frågan är då: Om nu Apple uppgraderar efter helgen, kommer priserna att förändras? Och vad kan egentligen inträffa? Bättre grafikkort, och snabbare CPU. Men kommer det att förändra prestandan så mycket att det lönar sig med de 100 lapparna extra?

 

Jag har gått från klarhet till tveksamhet, och det gillar inte jag... Det är inte lätt att köpa sin första Mac

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför skulle det komma något nytt efter helgen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför skulle det komma något nytt efter helgen?

152407[/snapback]

"Skickas vanligen"-tiden har gått upp från "24 timmar" till "1-2 veckor" hos Apple Store världen över.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har leveranstiden sjunkit till 24 timmar igen, har nått nytt kommit, eller är det samma som tidigare? Och ska man fortfarande vänta tills i morron?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När PM G5 kom beställde jag en. (21.000..........) Men jag avbeställde efter en vecka då jag insåg att en PM G4 1,25 räckte och blev över till det jag skulle göra. Det stämmer fortfarande. Ungarna spelar spel och det flyter på tillräckligt bra med det medelmåttiga grafikkortet som sitter i. Det är alltid fel tid att köpa.....

 

Köp om du behöver, vänta om du kan

 

Axelman har talat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådana erbjudanden som Macoteket har just nu kommer i stort sett enbart när nya produkter är i antågande för att sälja ut lager. Om jag vore du skulle jag vänta ett par veckor. Kommer det en ny Mini så får du troligtvis med 512 MB RAM, bättre grafikkort och en något snabbare processor till samma eller lägre pris. Att vänta ett år bara för att få en intelprocessor i tycker jag inte att du ska göra.

152211[/snapback]

Macoteket och alla andra återförsäljare har ingen aning om när nya produkter är i antågande. De ser det på Apple Store som alla andra när något nytt kommit. Ingen förhandsinfo över huvud taget.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Hejhopp!

 

Om inte allt för mycket går emot mig och jag ändar mig i morron bitti...

 

Så kommer jag vara ägare till en skinade blank Mac Mini 1,2GHz, 512MB minne, BT+AE! :D

 

Längtar så! :P:D:):lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cappachino
Hejhopp!

 

Om inte allt för mycket går emot mig och jag ändar mig i morron bitti...

 

Så kommer jag vara ägare till en skinade blank Mac Mini 1,2GHz, 512MB minne, BT+AE! :D

 

Längtar så! :P  :D:)  :lol:

160960[/snapback]

Det går ju ryckte om att en ny Mini ska anlända snart. Hade det inte varit bättre att vänta ett tag. Dom tidigare modellerna kommer väl säljas ut då.

Går själv i Mac mini köp tankar. Har aldrig ägt en Mac tidigare. Men är väldigt sugen på en Mini. Men tycker att priset är lite väl högt om man vill ha 1.42ghz med 1GB minne bluetoth och airport.

Så jag väntar fortfarande och hoppas på att priset sänks inom en snar framtid.

 

Undrar hur snabb en 1,4 GHz PowerPC G4 processor är gentemot en AMD Athlon Xp 2.0 ghz. Arbetar den snabbare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter som ungefärt jämförbart i mina lekmannaöron, men jag vet inte, vet bara att jag har en tre ggr långsammare dator och den tuffar på ganska bra, även om jag kanske skulle vilja ha en ny snart. Tycker att denna MHz fokuseringen är lite som att diskutera vilken som har högst topphastighet av Porsche el Ferrari, när man ändå bara kör i farter under 110! Fast det är klart, det är väl kul att diskutera! Men tjusningen med mac ligger inte i processorhastigheten, utan i allt annat, sammantaget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...