Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Apple Watch 3 skärmen går till låst läge


walak
 Share

Rekommendera Poster

Hej 

Jag har ett problem att så fort skärmen släcks så då går skärm låset på  men ibland gör den inte alls det å sen så gör den hela tiden 

mysko

 

jag har hanledsavkänning  på  men det värkar som inte klocka känner av att den sitter på armen å går till låst läge 

 

har ni någon lösning på detta 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du kodlås?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter klockan löst / sladdrigt runt armen? I så fall är det orsaken, tappar den kontakt med huden alltför mycket så låser den.

Annars testa att nollställa klockan och koppla ihop den på nytt med telefonen och läs in säkerhetskopian. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den sitter rätt så tajt på armen

jag har pratat med Apple support och fick rådet att nollställa klocka och koppla ihop den och det har jag provat men det blir samma igen 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Reklamera. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sökte lite på internet å hittade att man skulle ha klockan bakom handleds knölarna å det har jag provat å det har funkat hela dagen så tydligen är den lite känslig på vart på armen den ska sitta 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 years later...

Gammal tråd men aktuellt problem. jag hade samma problem. Skärmen låstes hela tiden, även när jag hade den på mig. Jag ringde Apple support ett par gånger och ingen förstod vad problemet var. Jag åkte in till Netonnet och lämnade tillbaka klockan på ångerrätten och köpte sedan e ny i tron att det var klockan det var fel på. Men samma problem uppstod på även den nya klockan. I dag har jag pratat med Apple Support igen. Den person jag pratade med frågade om jag har tatueringar där klockan ska sitta och det har jag. Jag har tatueringar på båda underarmarna och handlederna och det påverkar tydligen att klockan inte känner av att den sitter på armen. Min flickvän fick prova att ha klockan på sig och på henne fungerar den hur bra som helst. 

 

Man tycker väl att Apple kunde informera om det på beskrivningen av klockan och jag kunde sluppit en massa jobb och frustation. Men nu vet jag i alla fall vad problemet är och får ta ett nytt beslut om jag ska lämna tillbaka den eller inte. Tänkte det kunde vara bra föra andra att få veta också. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...