Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Extern Hårddisk


Peter 99

Rekommendera Poster

Hej,

Jag undrar om jag kan ha två separata externa hårddiskar till min Mini dator? 

Hade en tidigare men den kraschade och jag förlorade en massa foton. Därav min fråga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, du kan ha en hel hög med externa diskar till din Mac. Skaffa en USB-hubb så kan du ha alla anslutna samtidigt, dessutom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Härligt att höra! Har redan en USB hubb så det klarar sig. Tack för snabbt svar!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Se bara till att strömmen räcker. Antingen med en USB-hubb med strömförsörjning eller hårddiskar med egen strömförsörjning. Kör du bara diskar som tar ström från USB räcker inte strömmen till mer än ett par. Sen krånglar det och du kan förlora data.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänker mig ha två diskar som tar ström från en USB hubb som har fyra usb portar. Tycker det borde funka ...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, Peter 99 säger:

Tänker mig ha två diskar som tar ström från en USB hubb som har fyra usb portar. Tycker det borde funka ...

 

Bara ifall hubben har egen (extern) strömförsörjning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har den inte. Den är ansluten till datorn. Få kanske kolla efter en usb hubb som har extern strömförsörjning...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Peter 99 säger:

Det har den inte. Den är ansluten till datorn. Få kanske kolla efter en usb hubb som har extern strömförsörjning...

Ja, om du kör 2,5-tumsdiskar utan egen strömförsörjning så måste du det. 

Men om du kör diskar med egen strömförsörjning (typiskt 3,5-tumsdiskar) så klarar du dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...