Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

MBP hänger sig när skärm kopplats ur


Sjojo

Rekommendera Poster

Jag har en MBP 15" som jag kör med en Cinema Display på jobbet och ibland utan någon skärm alls inkopplad, har alltid funkat fint att koppla in och ur beroende på vad jag gör.

I lördags öppnade ja den ur sitt viloläge efter att ha kopplats ur från externa skärmen i fredags. Surfade några minuter innan allt hängde sig. Ingen reaktion på tangentbord eller styrplatta. Tvångsavlutade den (funkade att trycka på den knappen iaf!) i hopp om att en omstart skulle hjälpa. Men det var samma sak.

 

Testade sedan säker start, skivreparation, olika startkombinationer, t o m ominstallation av OS. Under alla dessa operationer funkar tangentbord och platta som de ska, men så fort jag försöker start den i "normalläge"  gör det inte det. Jag kan skriva in mitt lösenord under uppstarten men så fort uppstarten är klar och jag har skrivbordet uppe så reagerar den inte på någon annan knapp än "Stäng av" ...

 

När jag kom till jobbet idag kopplade jag in den med min Cinemaskärm och allt funkar precis som vanligt!

 

Sedan stängde jag ihop den, öppnade upp den någon timme senare utan skärm och nu är det samma sak igen.

 

Någon som har någon idé på vad detta kan bero på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stereotypen

Har du gjort en P-ram reset och en SMC-reset?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...