Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Outlook kräver lösenord för Yahoo varje gång den startar


Atilla

Rekommendera Poster

Jag har Yahoo mail i min Outlook (desktop) och Outlook kräver lösenord varje gång. 

Yahoo webmail fungerar med Bank Id och inte lösenord så jag har inget lösenord att mata in på Outlook

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, jag har försökt med det också. väljer Outlook for Mac - generate - done. Kopierar lösenordet och går till Outlook Preferences Accounts Password  . Så klistrar jag in password där. Men det hjälper inte. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, Atilla säger:

Jo, jag har försökt med det också. väljer Outlook for Mac - generate - done. Kopierar lösenordet och går till Outlook Preferences Accounts Password  . Så klistrar jag in password där. Men det hjälper inte. 

Dela gärna med dig vad mer du redan har testat så kanske vi kan komma med nya förslag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har frågat supporten hos Microsoft, de sa att de har ingenting med Yahoo mail att göra. Punkt slut.

Därmed kan jag inte använda deras app fast jag abbonerar på Office.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Atilla säger:

Jag har frågat supporten hos Microsoft, de sa att de har ingenting med Yahoo mail att göra. Punkt slut.

Därmed kan jag inte använda deras app fast jag abbonerar på Office.

Det är inte biltillverkarens fel när vägen är gropig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2018-03-03 på 22:10, Atilla säger:

Jo, jag har försökt med det också. väljer Outlook for Mac - generate - done. Kopierar lösenordet och går till Outlook Preferences Accounts Password  . Så klistrar jag in password där. Men det hjälper inte. 

Testa att skapa tvåfaktorautentisiering först och sen applösenord. Det krävs t ex för de som har gmail och vill ha in det i Outlook.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, Atilla säger:

Det finns inget sådant på Yahoo så jag kan inte följa den instruktionen

 

Instruktionen är på Yahoo så det finns uppenbarligen. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...