Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Safari: Bokmärken utanför mapp?


Hetlund

Rekommendera Poster

Det har någon stans längs vägen dykt upp en lustig sak när jag försöker spara bokmärken i Safari: Förut kunde jag spara bokmärken direkt under Bokmärkesmenyn, men sedan en tid tillbaka visas bara mappar när jag försöker spara. Jag måste alltså spara nya bokmärken i någon av de befintliga mapparna (eller skapa en ny) och kan inte ha bokmärket på så att säga översta nivån. Går jag sedan in under Redigera bokmärken går det utmärkt att ta ur bokmärket ur mappen och lägga den löst.

 

Jag vet inte riktigt när det blev så här. Antingen har jag kommit åt någon inställning (som jag inte kan hitta igen) eller också hände det vid någon uppdatering.

 

Jag har Safari 10.1.2 och OS 10.10.5

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Jag googlade vidare och såg att detta är en bugg i High Sierra. Nu har jag ju inte High Sierra installerad, så det hjälpte inte så mycket.

 

I alla fall så installerade jag El Capitan 10.11.6 på min Mac Mini, och Safari 11.0.3 (precis som på min Mac Book Pro). Nu fungerar det i alla fall som jag vill – och som extra bonus så kan jag spara ämnen i Läslistan för att läsa den offline.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...