Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Binda om kortkommandon i Safari på PC-tangentbord


mfall87

Rekommendera Poster

Hej

Jag har bundit om knapparna på mitt PC-tangentbord för nästa och föregående flik i Safari, men vill även binda om det så att jag öppnar en ny flik med Ctrl + T istället för Alt + T. Vill även ändra så att jag kan söka på ord i Safari med Ctrl + F istället för Alt + F.

Hur gör jag detta?

Mvh Matthias

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, mfall87 säger:

Hej

Jag har bundit om knapparna på mitt PC-tangentbord för nästa och föregående flik i Safari, men vill även binda om det så att jag öppnar en ny flik med Ctrl + T istället för Alt + T. Vill även ändra så att jag kan söka på ord i Safari med Ctrl + F istället för Alt + F.

Hur gör jag detta?

Mvh Matthias

Kolla denna länk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för ditt svar Alix :)

Det där verkade lite avancerat. Man kan ju ändra kommandon för Safari genom att lägga till nya regler bara. Det är ju där jag lagt till att "Visa föregående flik" skall ha ett visst kommando. Men när jag lägger till "Öppna ny flik" och ett kommando så fungerar det inte. Så det jag behöver är väl egentligen vad texten skalla vara för att öppna ny flik. Och även vad texten skall vara för att söka i texten.

Mvh Matthias

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 minuter sedan, mfall87 säger:

Tack för ditt svar Alix :)

Det där verkade lite avancerat. Man kan ju ändra kommandon för Safari genom att lägga till nya regler bara. Det är ju där jag lagt till att "Visa föregående flik" skall ha ett visst kommando. Men när jag lägger till "Öppna ny flik" och ett kommando så fungerar det inte. Så det jag behöver är väl egentligen vad texten skalla vara för att öppna ny flik. Och även vad texten skall vara för att söka i texten.

Mvh Matthias

Cmd + T är öppna ny flik på mac. Därför är Windowsknappen + T redan samma sak. Cmd = Windowsknappen. Det är ”hårdkodat”, s a s.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...