Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mediatangenter + iTunes


SFL

Rekommendera Poster

Går det på något sätt göra så att mediatangenterna - alltså play/pause, next osv alltid gäller för iTunes? Har ett Magic Keyboard till en iMac. Det som är riktigt irriterande är att när man t. ex spelat en fil på Mplayer och sedan stänger ner det programmet så fungerar inte tangenterna med iTunes sen. Även fast jag avslutat Mplayer. Och ibland fungerar tangenterna inte alls av någon anledning. 

 

Läste för ett tag sen att man kan starta datorn i safe mode för att typ nollställa detta vilket jag redan gjort. Fungerar bättre efter det men ovanstående problem kvarstår. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då är det ett problem relaterat till Mplayer, låter som en bugg - att Mplayer gör något den inte ska. 

Jag har inte någonsin råkat ut för att tangenterna inte skulle fungera i iTunes, men jag har inte Mplayer. 

Har du varit i kontakt med supporten för Mplayer? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaså jag tänker att det är något med OS som förstör kopplingen. Eller rent iTunes. Har alltså inte varit i kontakt med supporten hos Mplayer. Men om jag inte minns fel så uppstod även detta problem när jag körde med VLC fast det är ett bra tag sen jag slutade använda det. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då är frågan vilken version av High Sierra du kör. Läser jag den tråden så ser jag att det är flera som kör beta version (september 2017) och att problemet ska vara fixat i 10.13.2. Jag kör 10.13.3 och jag upplever inget problem. 
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör också 10.13.3. Jag provade att gå in på systeminställningar, tangentbord och sen klickade jag på restore defaults, för jag läste det nånstans. Det verkar fungera som det ska nu. Återkommer om problemet kvarstår. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet verkar kvarstå men om jag tar fram programhanteraren eller vad den nu heter och startar om finder så verkar det lösa sig. Jobbigt att behöva göra så. Någon som har en idé om hur man kan lösa detta? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...