Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Äldre MB air fungerar enbart med laddaren ansluten


wasmus2

Rekommendera Poster

 

 

Tjena på er! Har kommit över en äldre MB air för en väldigt billig peng, men problemet är att den fungerar ENBART med laddaren i, drar jag ur laddaren så vägrar den starta.. har rivit sönder det mesta på google i 2 dagar nu.. kör jag >pmset -g batt i terminal så får jag upp "internalbattery-0 (removed)". Ingen batteri ikon i högra hörnet för den delen heller, inte ens ett klassiskt "X".. Har testat att resetta SMC/PRAM, dragit ut batteriet och testat det mesta. Det jag vill bli övertygad om är att är det bara batteriet som har gått åt fanders tror ni? Eller kan det vara så illa att det är logic boarden som har gått åt fanders? Ska man chansa och beställa hem ett nytt batteri? Och isådanafall vart? Har ni beställt MB batterier någonstans som har funkat bra?

Alla inputs välkomnas varmt! Mvh Rasmus

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan vara batteriet, det kan också vara så illa så felet är på moderkortet och som gör att batteriet inte får laddning. Sättet att testa det är att helt enkelt byta batteri, då ser du om det var det. Jag har alltid kört med Apple originalbatterier, från Apple säljare.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Liten update! Drog en chansning och beställde ett batteri där jag eventuellt kunde returnera det ifall de inte var där felet låg, men satte in de nyss och macen hittar batteriet och tuggar på kanon! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...