Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Fabriksåterställning utan skiva


Éowyn77

Rekommendera Poster

Hej!

 

Hoppas någon kan hjälpa mig här.

Jag behöver göra en fabriksåterställning som rensar min Macbook pro. Jag fick ingen skiva när jag köpte datorn (den va ny, men inge skiva fanns med då), så jag undra om det går att göra på annat sätt än med skiva? Ska det inte finnas en skiva med när man köper ny dator?

 

Tack på förhand.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken MacBook Pro, de har funnits sedan 2008......finns en och annan modell att välja på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa om den går att återställa via Internet.

 

Håll ned Alternativ-Kommando-R eller Skift-Alternativ-Kommando-R vid start för återställning av Mac OS X via internet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Hoppas någon kan hjälpa mig här.

Jag behöver göra en fabriksåterställning som rensar min Macbook pro. Jag fick ingen skiva när jag köpte datorn (den va ny, men inge skiva fanns med då), så jag undra om det går att göra på annat sätt än med skiva? Ska det inte finnas en skiva med när man köper ny dator?

 

Tack på förhand.

 

 

Det beror på. Från och med OS X 10.7 Lion så laddar man ner allt via nätet. Där tog skivorna slut. Sista skivan hade OS X 10.6 Snow Leopard och finns fortfarande att köpa från Apple. Så levererades din dator med Lion är det bara att köra internetrecovery som Alix skrivit ovan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
On 2018-01-28 at 3:21 PM, Stereotypen said:

Vilken MacBook Pro, de har funnits sedan 2008......finns en och annan modell att välja på.

Modellen heter A1278.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

On 2018-01-28 at 3:44 PM, Alix said:

Testa om den går att återställa via Internet.

 

Håll ned Alternativ-Kommando-R eller Skift-Alternativ-Kommando-R vid start för återställning av Mac OS X via internet.

Okej, ska försöka med det. Tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...